Ministrul Educației garantează deschiderea posturilor pentru titularizare și reforme în selecția directorilor
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat joi, într-o conferință de presă la Oradea, că una dintre prioritățile instituției sale este deblocarea posturilor pentru titularizare în anul următor. Acesta a subliniat importanța acestui demers pentru dinamizarea sistemului educațional.
„Prioritatea priorităților este deblocarea posturilor pentru titularizare anul viitor, deoarece este un element esențial pentru mișcarea sistemului educațional”, a afirmat ministrul, subliniind că acest proces este crucial. De asemenea, el a menționat elaborarea celor două metodologii pentru concursurile de directori și selecția inspectorilor ca fiind foarte importante, cu termen de finalizare până la începutul anului viitor.
„Aceste două metodologii trebuie să le terminăm ca parte din PNRR până în august, dar va trebui să le finalizăm mai repede, astfel încât să putem organiza concursurile, iar din toamnă să începem cu o nouă structură, având oameni în pozițiile de conducere prin concurs”, a adăugat Daniel David.
În privința ordinului de ministru referitor la temele pentru acasă ale elevilor, ministrul a explicat că nu este vorba despre un ordin nou, ci despre o reactualizare a unui ordin valabil din 2016, având în vedere schimbările legislative. „Este important să reglementăm activitatea legată de temele pentru acasă. Reglementarea este flexibilă, având în vedere că temele trebuie să fie percepute ca având o plusvaloare pentru elevi”, a subliniat el.
Referitor la Evaluarea Națională și Bacalaureat, ministrul a confirmat că nu vor fi schimbări, dar a anunțat modificări pentru testările naționale din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. „Aceste testări sunt de natură formativă, având rolul de a oferi informații despre nivelul de cunoștințe al elevilor, pentru a putea dezvolta aspectele care nu au funcționat bine”, a explicat el.
Printre modificările propuse se numără extinderea tipului de itemi, astfel încât să nu fie concentrați doar pe matematică, științe sau limbă, ci să includă și itemi care să evalueze utilizarea cunoștințelor în viața de zi cu zi. „Predăm foarte multe conținuturi, dar în clasa a VIII-a elevii se confruntă cu testele PISA, care nu testează conținuturile, ci utilizarea acestora, unde se observă performanțe slabe”, a concluzionat Daniel David.

