Jurnal de ConstantaJurnal de Constanta
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Sănătate
  • Showbiz
  • Sport
Citind: Moscova a vrut să închirieze avioane cu echipaj din Etiopia, dar a fost respinsă. Ce a dus la eșecul discuțiilor?
Distribuie
Notificare Afișați mai multe
Font +/-Aa
Font +/-Aa
Jurnal de ConstantaJurnal de Constanta
Cautare
  • Categorii
    • Actual
    • Economic
    • Extern
    • Local
    • Politică
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Sport
  • Info
    • Contact
Urmați-ne
© 2025 jurnaldeconstanta.ro
Extern

Moscova a vrut să închirieze avioane cu echipaj din Etiopia, dar a fost respinsă. Ce a dus la eșecul discuțiilor?

Ștefan Odobleja
Ultima actualizare: 06/08/2025 18:13
Ștefan Odobleja
Distribuie
4 Min Citire
rusia a incercat sa inchirieze avioane cu tot cu echipaj din etiopia dar a fost refuzata de ce au esuat negocierile moscovei 689370c984f2f
Distribuie

Moscova a vrut să închirieze avioane cu echipaj din Etiopia, dar a fost respinsă

Cea mai recentă încercare a Rusiei de a-și consolida flota de avioane comerciale prin închirierea de avioane din Etiopia s-a soldat cu un eșec. Sancțiunile internaționale continuă să izoleze sectorul aviației din această țară, conform mass-media etiopiene. Autoritatea Aviației Civile din Etiopia (ECAA) a respins cererea delegației ruse în timpul discuțiilor de la Addis Abeba de la sfârșitul lunii iulie, afirmând că nu au autoritatea de a da instrucțiuni companiei aeriene naționale, Ethiopian Airlines, să închirieze avioane.

Mesfin Tasew, CEO al Ethiopian Airlines Group, a confirmat că nu au avut loc negocieri substanțiale cu oficialii ruși și că nu s-a ajuns la niciun acord. Tasew a subliniat că „Rusia se află sub sancțiuni din partea SUA, iar Ethiopian Airlines are legături operaționale și comerciale puternice cu Statele Unite. Ne desfășurăm activitatea în conformitate cu reglementările internaționale și legislația SUA și nu suntem dispuși să ne asumăm riscul de a încălca aceste legi.” De asemenea, Tasew a menționat că Ethiopian Airlines caută activ aeronave suplimentare pentru a satisface cererea crescândă de transport de pasageri și marfă, ceea ce face ca închirierea către Rusia să fie și mai puțin probabilă.

Cum voia Rusia să facă rost de avioane

Rusia intenționa să încheie un acord de tip wet lease, în care aeronavele sunt închiriate cu echipaj inclus, pentru a fi utilizate pe rutele interne. Negocierile au fost conduse de Yaroslav Tarasyuk, reprezentantul comercial al Rusiei în Etiopia. Eforturi similare de contactare a altor țări precum Kazahstan, Kârgâzstan, Kuweit și Qatar au eșuat, de asemenea, să producă acorduri concrete.

De la invazia la scară largă a Ucrainei, sancțiunile occidentale au împiedicat transportatorii ruși să achiziționeze sau să întrețină aeronave fabricate în Occident. Boeing și Airbus reprezentau anterior două treimi din flota de aeronave comerciale a Rusiei și transportau 90% din totalul pasagerilor. Neavând acces la piese de schimb originale sau la întreținerea corespunzătoare, companiile aeriene ruse au fost afectate de defecțiuni tehnice. Potrivit Novaya Gazeta Europa, în 2024 au avut loc 208 incidente aviatice în Rusia, cu 25% mai multe decât în anul precedent, aproape jumătate dintre acestea fiind legate de defecțiuni ale motoarelor sau ale trenurilor de aterizare.

Publicitate
Ad Image

Planurile Kremlinului pentru industria aviată

În urma sancțiunilor, Kremlinul a anunțat un plan ambițios de relansare a industriei aviatice naționale, promițând să restabilească nivelurile de producție din era sovietică și să livreze companiilor aeriene peste 1.000 de aeronave fabricate în Rusia până în 2030. Cu toate acestea, acest plan a stagnat, doar cinci aeronave fiind produse de la începutul războiului, conform cotidianului economic Kommersant: trei avioane Tu-214 și două Il-96-300.

Conform calendarului inițial, transportatorii ruși ar fi trebuit să primească cinci aeronave de producție internă în 2023, urmate de alte 35 în 2024, inclusiv Sukhoi Superjets, Tu-214s, avioane regionale MC-21 și turbopropulsoare Il-114-300. Producția anuală urma să ajungă la 120 de aeronave până în 2026, iar până în 2028, la peste 200. Totuși, la începutul anului 2025, guvernul rus a redus discret aceste obiective, diminuând la jumătate planurile de producție.

Știri asemănătoare

Dronele ucrainene au atacat o crucială instalație de combustibil, esențială pentru Moscova. „Benzina s-a transformat într-un bun de negăsit”

Ursula von der Leyen, sub presiunea unei posibile moțiuni de cenzură din partea extremei drepte în Parlamentul European

Caii modificati genetic sărbătoresc 10 luni de existență: Motivația din spatele inovației!

Vladimir Putin ar putea desfășura unitățile de tancuri ale Gărzii Naționale în prima linie a conflictului din Ucraina

„Analiza puterii militare în Ucraina: Declarațiile Comandantului de la Kiev”

Etichete:avioaneetiopiainchirierenegociererusia

Sign Up For Daily Newsletter

Be keep up! Get the latest breaking news delivered straight to your inbox.
By signing up, you agree to our Terms of Use and acknowledge the data practices in our Privacy Policy. You may unsubscribe at any time.
Distribuie acest articol
Facebook Copiază legătură Imprimare
Distribuie
Articolul precedent foto video invazie de alge pe plaja modern din constanta turistii se plang si de mirosul fetid iata cum arata zona 68936e0298642 Plaja Modern din Constanța, invadată de alge: Turiștii se plâng de mirosul neplăcut! Descoperă imaginea realității!
Articolul următor video atac al dronelor rusesti asupra statiei de comprimare de pe granita romano ucrainene de la orlovka prin care kievul importa gaze via romania reactia romaniei 689370dacde66 Asaltul dronelor rusești asupra stației de comprimare de la Orlovka: Impactul asupra importului de gaze din România și răspunsul țării noastre.
Lasa un comentariu Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Ad Image

Ultimele stiri

surpriza cine e favorita sa castige ucl dupa primele patru etape 690cc6b2a0229
Misterul dezvăluit: care echipă se impune ca favorit în UCL după primele patru runde
06/11/2025
propunerea usr pentru avocatul poporului roxana rizoiu donator in campania lui nicusor dan si beneficiar de pensie speciala 690cc59e5601e
Candidatura USR pentru funcția de Avocat al Poporului: Roxana Rizoiu, susținătoare a campaniei lui Nicușor Dan și beneficiară a unei pensii speciale
06/11/2025
charley ottley a depus juramantul si a devenit oficial cetatean roman este un privilegiu pentru mine 690cc3a244314
Charley Ottley își afirmă apartenența: „Mă simt onorat că sunt cetățean român”
06/11/2025
oficial dani mocanu si nando fratele sau dati in urmarire dupa condamnarea definitiva ce spune tatal lor 690cc1e7dbd9e
Dani Mocanu și fratele său Nando, puși pe lista de urmărire după verdictul final! Ce declarații are tatăl lor
06/11/2025
primaria constanta vrea sa se imprumute 50 de milioane de lei pentru furnizarea energiei termice in aceasta iarna 690cc1ce6bd72
Constanța își propune să atragă 50 de milioane de lei pentru asigurarea căldurii în sezonul rece
06/11/2025
politia capitalei suspectii care au lipit coduri qr false pe panourile de parcare din sectorul 1 au fost depistati 690cc026ce73a
Capturați! Autorii lipirii codurilor QR false pe panourile de parcare din Sectorul 1 au fost identificați de Poliția Capitalei
06/11/2025
//

We influence 20 million users and is the number one business and technology news network on the planet

Articole recente

  • Misterul dezvăluit: care echipă se impune ca favorit în UCL după primele patru runde
  • Candidatura USR pentru funcția de Avocat al Poporului: Roxana Rizoiu, susținătoare a campaniei lui Nicușor Dan și beneficiară a unei pensii speciale
  • Charley Ottley își afirmă apartenența: „Mă simt onorat că sunt cetățean român”
  • Dani Mocanu și fratele său Nando, puși pe lista de urmărire după verdictul final! Ce declarații are tatăl lor
  • Constanța își propune să atragă 50 de milioane de lei pentru asigurarea căldurii în sezonul rece

Comentarii recente

Niciun comentariu de arătat.

Sign Up for Our Newsletter

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!

Jurnal de Constanta
Pe platforma noastră de știri găsești cele mai noi informații și analize relevante din multiple domenii: politică, actualitate, economie, internațional, lifestyle, sport și călătorii. Jurnaliștii noștri urmăresc în timp real evenimentele importante din România și de peste hotare, oferindu-ți o perspectivă clară, echilibrată și obiectivă, pentru ca tu să fii mereu la curent cu tot ce contează.
  • Contact
  • Politica de Confidențialitate

© 2025 jurnaldeconstanta.ro

Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?