Jurnal de ConstantaJurnal de Constanta
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Sănătate
  • Showbiz
  • Sport
Citind: Muncitorii italieni au sosit cu peste 300 de specialiști pentru a transforma cel mai provocator și semnificativ segment de autostradă din istoria României!
Distribuie
Notificare Afișați mai multe
Font +/-Aa
Font +/-Aa
Jurnal de ConstantaJurnal de Constanta
Cautare
  • Categorii
    • Actual
    • Economic
    • Extern
    • Local
    • Politică
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Sport
  • Info
    • Contact
Urmați-ne
© 2025 jurnaldeconstanta.ro
Economic

Muncitorii italieni au sosit cu peste 300 de specialiști pentru a transforma cel mai provocator și semnificativ segment de autostradă din istoria României!

Ștefan Odobleja
Ultima actualizare: 09/04/2025 22:30
Ștefan Odobleja
Distribuie
6 Min Citire
video noi imagini italienii au adus peste 300 de muncitori la autostrada cu cel mai dificil si mai important tronson construit in toata istoria romaniei 67f6ca5e81652
Distribuie

Muncitorii italieni au sosit cu peste 300 de specialiști pentru a transforma cel mai provocator și semnificativ segment de autostradă din istoria României

Constructorul italian WeBuild a mobilizat peste 300 de muncitori pentru lucrările la secțiunea 3 a autostrăzii Sibiu-Pitești, considerată cel mai dificil segment de autostradă din istoria României, având în vedere că include cel mai lung tunel rutier. Pe șantier sunt în prezent mobilizate 300 de persoane și peste 80 de utilaje, iar numărul acestora va crește pe măsură ce se deschid noi puncte de lucru.

WeBuild SpA, antreprenorul acestui lot cu o lungime de 37,4 km, are de realizat un total de 53 de structuri, incluzând un ecoduct și un tunel cu două galerii, fiecare având o lungime de 1,78 km. Pentru execuția acestui lot se vor utiliza peste 100.000 tone de oțel beton, peste 1 milion m³ de beton și vor fi manipulate mai mult de 9 milioane m³ de pământ și agregate. Lucrările au început în ianuarie pe șantierul Cornetu-Tigveni, parte a Autostrăzii Sibiu-Pitești A1.

Termenul de realizare pentru acest proiect este stabilit pentru data de 1 Decembrie 2028, marcând 110 ani de la Marea Unire. Până în prezent, s-au finalizat lucrările pregătitoare pentru construcția portalurilor celor două fire de tunel și s-au realizat principalele organizări de șantier. De asemenea, s-au finalizat accesele în șantier, iar lucrările la tunelul Poiana au început. Tunelul Poiana va avea o lungime de 1,78 km și va fi format din două galerii cu câte două benzi de circulație pe sens.

Pe acest lot, WeBuild va realiza cantități impresionante de lucrări, inclusiv:

Publicitate
Ad Image
  • Excavații: 6,3 milioane mc
  • Umpluturi în terasamente: 2,5 milioane mc
  • Umpluturi de balast: 1,2 milioane mc
  • Beton: 980,000 mc
  • Armătură: 100.000 tone
  • Tabliere metalice: 46.000 tone
  • Piloți forați: 150.000 ml
  • Grinzi prefabricate: 1916 bucăți

De asemenea, se vor construi următoarele elemente principale:

  • 37,4 km lungime traseu autostradă
  • 54 structuri, care însumează un total de 14,5 km, dintre care cea mai lungă este tunelul Poiana (1,78 km)
  • Noduri rutiere:
    • Nod Rutier Cornetu conexiune cu DN7 prin DJ703M (km 44+895)
    • Nod Rutier Văleni conexiune cu DJ703M (km 74+229)
    • Nod rutier Văleni (km 74+404 stânga)
  • Spații de servicii tip S1 (stânga/dreapta) la km 62+300
  • Spații de servicii tip S3 km 78+000 dreapta și km 80+000 (stânga)
  • Centru de Întreținere și Coordonare (CIC)

Autorizația de construire pentru tunelul Poiana a fost emisă la finele anului 2024. Antreprenorul italian desfășoară lucrări pregătitoare pentru construcția zonelor de acces ale instalației TBM, cu care vor fi forate cele două galerii. Tunelul Poiana va fi format din două galerii, una având o lungime de 1.780 m (sens Sibiu – Pitești) și cealaltă de 1.778,11 m (sens Pitești – Sibiu).

Lucrările pe Secțiunea 3 (37,4 km) a Autostrăzii Sibiu-Pitești trebuie finalizate până în luna noiembrie 2027, conform contractului. Constructorul acestei secțiuni a fost desemnat asocierea WeBuild (Astaldi) – Tancrad (Italia – România). Autostrada Sibiu-Pitești, care va avea o lungime totală de 122,11 km, face parte din Coridorul 4 Pan-european, ce tranzitează România de la Est la Vest, între Portul Constanța și Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac.

Știri asemănătoare

2026: Anul dedicat Nadiei Comăneci, sărbătorind 50 de ani de la Montreal, printr-o lege semnată de președinte.

Festivalul Rock Revolution de la Bobâlna – O aventură memorabilă!

Siria își deschide ușile către energia turcească printr-un nou parteneriat electric

Declinul vânzărilor în sectorul comerțului angro

Atenție ANCOM: Conexiunile non-terestre nu se regăsesc în tarifele de roaming din UE și pot implica cheltuieli considerabile!

Sign Up For Daily Newsletter

Be keep up! Get the latest breaking news delivered straight to your inbox.
By signing up, you agree to our Terms of Use and acknowledge the data practices in our Privacy Policy. You may unsubscribe at any time.
Distribuie acest articol
Facebook Copiază legătură Imprimare
Distribuie
Articolul precedent ea este tanara din lumina care a murit in accidentul cumplit de azi nicoleta era insarcinata 67f6ca5d23eae Tragedie în Lumina: Tânăra Nicoleta, gravidă, a pierdut lupta cu viața într-un accident devastator.
Articolul următor o femeie a inselat zeci de turisti inducandu i in eroare ca le asigura cazare pe litoral 67f6ca635f821 O escroacă a păcălit zeci de turiști promițându-le locuri de cazare pe litoral!
Lasa un comentariu Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Ad Image

Ultimele stiri

Modern Breaking News Instagram Post 2
Cum a folosit Matei facturi false desființate definitiv de instanță pentru a pune mâna pe Pescărie – Episodul II
19/09/2025
o cauza mai putin cunoscuta a durerilor de umar 68caa073adbd1
O misterie surprinzătoare din spatele disconfortului umărului
17/09/2025
exclusiv prinde fcsb play off ul valeriu iftime a dat raspunsul pe loc 68ca9feca08fd
Va reuși FCSB să ajungă în play-off? Valeriu Iftime oferă răspunsul pe loc!
17/09/2025
video aiea bombardamente langa centrala nucleara zaporojie observatorii au vazut fum negru din trei locatii 68ca9e16724c0
AIEA: Fumul negru se ridică deasupra centralei nucleare Zaporojie, în urma bombardamentelor din apropiere. Observatorii au raportat din trei puncte diferite.
17/09/2025
mae a emis o atentionare de calatorie pentru romanii care merg in franta 68ca9cde1d5ef
„Ministerul Afacerilor Externe avertizează cetățenii români care doresc să viziteze Franța”
17/09/2025
revenire de marca in superliga fostul antrenor al rapidului a reactionat la interesul petrolului usa e deschisa 68ca9c6fe94f2
Întoarcere spectaculoasă în Superligă? Fostul antrenor al Rapidului își exprimă deschiderea față de interesul Petrolului: „Sunt pregătit să ascult!”
17/09/2025
//

We influence 20 million users and is the number one business and technology news network on the planet

Articole recente

  • Cum a folosit Matei facturi false desființate definitiv de instanță pentru a pune mâna pe Pescărie – Episodul II
  • O misterie surprinzătoare din spatele disconfortului umărului
  • Va reuși FCSB să ajungă în play-off? Valeriu Iftime oferă răspunsul pe loc!
  • AIEA: Fumul negru se ridică deasupra centralei nucleare Zaporojie, în urma bombardamentelor din apropiere. Observatorii au raportat din trei puncte diferite.
  • „Ministerul Afacerilor Externe avertizează cetățenii români care doresc să viziteze Franța”

Comentarii recente

Niciun comentariu de arătat.

Sign Up for Our Newsletter

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!

Jurnal de Constanta
Pe platforma noastră de știri găsești cele mai noi informații și analize relevante din multiple domenii: politică, actualitate, economie, internațional, lifestyle, sport și călătorii. Jurnaliștii noștri urmăresc în timp real evenimentele importante din România și de peste hotare, oferindu-ți o perspectivă clară, echilibrată și obiectivă, pentru ca tu să fii mereu la curent cu tot ce contează.
  • Contact
  • Politica de Confidențialitate

© 2025 jurnaldeconstanta.ro

Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?