Netflix și YouTube îmbrățișează inteligența artificială pentru a revoluționa publicitatea online
YouTube și Netflix au anunțat planuri de îmbunătățire a plasării reclamelor digitale prin utilizarea inteligenței artificiale. Netflix a dezvăluit un nou format de reclamă care permite integrarea imaginii unui produs în timpul vizionării unui film sau serial, fără a întrerupe fluxul acestuia. Brandurile vor putea suprapune, de exemplu, imaginea unei mașini pe o stradă sau a unei băuturi pe o masă, astfel contopind plasarea produsului cu filmarea propriu-zisă.
Acest tip de reclamă ar putea include și un „call to action” și ar putea scuti spectatorii de tradiționalele pauze publicitare. În prezent, versiunea cu reclame a Netflix are 94 de milioane de abonați, ceea ce reprezintă o dublare față de anul trecut.
Pe de altă parte, YouTube a anunțat că va utiliza inteligența artificială pentru a selecta cele mai potrivite momente în care să afișeze reclamele. Platforma consideră că cele mai eficiente momente sunt cele în care nivelul de atenție al utilizatorului este maxim, adică exact atunci când un clip video este cel mai captivant, vizionarea fiind întreruptă de reclame.