Nicușor Dan lansează un concept inovator pentru România, integrând gastronomia în oferta turistică
Nicuşor Dan, primarul general al Bucureștiului și candidat independent la alegerile prezidenţiale, a subliniat că potenţialul gastronomic al României poate fi transformat într-un brand național, prin integrarea componentelor gastronomice în activitățile turistice.
„Am avut o întâlnire cu reprezentanţii micilor producători locali, agricoli, din toată România. România are un potenţial gastronomic care poate să fie folosit ca brand al României. Avem o mâncare foarte diversificată de la regiune la regiune, apreciată atât de turiștii străini, cât și de cei români, și este important ca România să dezvolte această direcție”, a declarat Nicuşor Dan.
El a subliniat necesitatea sprijinului din partea statului român pentru promovarea produselor tradiţionale, atât pe plan intern, cât și în diaspora. De asemenea, a evidențiat importanța componentei gastronomice în activitățile turistice susținute de stat, precum și rolul atașaţilor comerciali ai României în această direcție.
„Este necesar ca statul să sprijine o educaţie alimentară, începând de la vârste mici, pentru că aceasta înseamnă sănătate și menținerea unei identităţi locale şi naţionale”, a adăugat Nicuşor Dan.
O modalitate prin care statul poate contribui la educația alimentară este, conform lui Nicuşor Dan, aceea de a apela la producătorii locali atunci când oferă hrană în şcoli şi spitale.