Nissan îmbrățișează inovația hibridă pentru revitalizarea afacerii sale
Producătorul auto nipon Nissan Motor, afectat de pierderi masive, se bazează pe cea mai recentă tehnologie a sa ”e-Power” pentru redresare. Acest tip de hibrid, e-Power, are atât motor electric, cât și pe benzină, asemănător modelului Prius al Toyota Motor. Diferența față de Prius este că, în timpul condusului, nu este necesar să comute între motoare, mașina utilizând întotdeauna bateria EV, ceea ce asigură un condus lin și liniștit.
Avantajul mașinilor care dispun de ”e-Power” este că nu trebuie niciodată încărcate, spre deosebire de vehiculele electrice (EV). Proprietarul alimentează doar la benzinărie, iar mașina funcționează fără probleme.
Pentru redresarea afacerii, conducerea Nissan a anunțat măsuri de reducere a costurilor, parteneriate și redefinirea gamei de produse, iar tehnologia ”e-Power” se aliniază acestor strategii, a afirmat directorul de tehnologie Eiichi Akashi. Oficialii Nissan nu au oferit estimări privind prețul mașinilor echipate cu ”e-Power”.
Săptămâna trecută, Nissan a comunicat intenția de a concedia, la nivel global, aproximativ 15% din forța sa de muncă, adică 20.000 de angajați, până în martie 2028, în urma pierderilor anuale cauzate de scăderea vânzărilor de vehicule în China și alte țări, precum și de extinderea eforturilor de restructurare. Compania va reduce, de asemenea, numărul unităților de producție de la 17 la 10 până în 2027, conform planului de redresare, care include măsuri dure pentru îmbunătățirea performanței și crearea unei afaceri mai reziliente, capabile să se adapteze rapid la schimbările de pe piață. Nissan nu a specificat ce uzine vor fi închise, dar a confirmat că unități din Japonia sunt vizate.
”Avem un munte de escaladat. Începând de astăzi, construim viitorul pentru Nissan”, a declarat directorul general Ivan Espinosa, subliniind că obiectivul nu va fi ușor și va necesita disciplină și muncă în echipă. Cele mai recente planuri urmează unei revizuiri atente a operațiunilor, pentru a alinia producția cu cererea și a face față cerințelor de pe piață. De asemenea, Nissan va impulsiona parteneriatele sale, cum ar fi cel cu Renault SA în Europa și cu Dongfeng Nissan în China.
Rezultatele financiare ale companiei au fost afectate și de taxele vamale de 25% impuse de președintele Trump asupra importurilor de mașini și componente auto. Nissan nu a dat publicității previziuni financiare pentru anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2026, din cauza incertitudinilor globale.