Noaptea în subteran: Întâlnire cu trenurile de ultimă generație
Trenul Metropolis Ilfov circulă în premieră pe Magistrala 5, în timpul nopții, în afara orelor de circulație cu pasageri, pentru efectuarea testelor în prezența reprezentanților Metrorex și AFER, în vederea obținerii Agrementului Tehnic, anunță Alstom. Trenul Giurgiu continuă testele de validare statice și dinamice în depoul Berceni și pe Magistrala 2, iar trenul Ilfov derulează teste dinamice de gabarit pe Magistrala 5.
Testele de gabarit se desfășoară la diferite viteze și în anumite condiții de circulație, conform unei proceduri stabilite. Acestea vor fi urmate de testele statice și dinamice ale sistemului de semnalizare și control (CBTC). După încheierea tuturor testelor de validare, ultima etapă înainte de autorizarea circulației cu călători este testul de anduranță, care constă în parcurgerea a 10.000 km fără călători pentru primul tren – cel care va obține Agrementul Tehnic pentru toată seria – și apoi câte 2.000 km pentru fiecare tren de metrou din lotul de 13 care urmează să intre în circulație pe Magistrala 5.
Cel de-al cincilea tren de metrou Alstom a ajuns în depoul Metrorex la finele anului trecut. Acesta se numește Sibiu și se află acum în depoul Berceni, urmând să parcurgă etapele pregătitoare pentru intrarea în circulație pe cea mai modernă magistrală. Astfel, trenurile noi de metrou sunt: Giurgiu, Ilfov, Teleorman, Sălaj și Sibiu, iar în curând li se va alătura și trenul numărul 6, Cluj.
Alstom a fost atribuit un contract de către Metrorex SA pentru a asigura un total de până la 30 de trenuri Metropolis pentru noua Magistrală 5, livrate în două tranșe. Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri este de peste 100 de milioane euro, iar acest contract poate fi extins cu opțiunea de livrare a încă 17 trenuri, valoarea totală a proiectului putând ajunge la 240 de milioane euro.
Fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală și asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilități. Trenurile au o caroserie din oțel inoxidabil, 114 metri lungime și trei metri lățime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri/tren. Configurația finală, culorile și finisajele vor fi complet personalizate în conformitate cu cerințele clientului, în etapa de proiectare. Trenurile vor fi echipate cu tehnologia CBTC la bord, pentru a fi compatibile cu cea mai modernă tehnologie de semnalizare din calea de rulare.