Provocări pe noul drum național din România
Noul drum național care leagă Autostrada A1 de Timișoara a generat controverse imediat după deschiderea traficului. Șoferii au întâmpinat dificultăți considerabile la intersecția recent amenajată, descriind-o ca fiind prea complicată și provocatoare, ceea ce a dus la confuzie în rândul acestora.
În primele ore de funcționare, mulți conducători auto s-au simțit dezorientați, unii fiind nevoiți să întoarcă vehiculele pe linia continuă sau să dea cu spatele pentru a ieși din intersecție. „Din ce am văzut, aplicațiile de maps te ocolește, te bagă pe sate, încă nu recunoaște drumul, îl arată că e închis”, a menționat un șofer. Un alt conducător a recunoscut că „așa a fost proiectul, ce putem face? Am mers ieri un pic, am ocolit… Cam complicat, pot spune”.
Un jurnalist a subliniat că, dintr-o perspectivă aeriană, intersecția pare mai simplă, având benzi de preselectare pentru fiecare direcție de deplasare, pentru a evita ambuteiajele. Pilotul profesionist Darius Stepan a recomandat șoferilor să fie „puțin mai atenți decât în mod obișnuit și să urmărească marcajele rutiere și indicatoarele”.
Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara au explicat că intersecția a fost proiectată cu scopul de a crește siguranța în trafic. „Șoferii trebuiau să vireze la stânga de pe un drum cu două benzi pe sens, motiv pentru care s-au întâmplat foarte multe accidente în acea zonă, unele chiar mortale. Acest risc s-a eliminat odată cu amenajarea nodului rutier”, a declarat Alina Sabou, purtător de cuvânt al DRDP Timișoara.
Costul total al șoselei de 10 kilometri este de aproape un sfert de miliard de lei, fonduri provenite din surse europene.

