Defecțiune în rețeaua de telefonie din Australia: Trei decese și riscuri de sancțiuni severe pentru companie
Guvernul din Australia a acuzat o companie de telecomunicații că „i-a abandonat pe australieni” după ce trei persoane au decedat din cauza întreruperii accesului la serviciile de urgență. Această pană a afectat aproximativ 600 de locuitori din trei regiuni timp de cel puțin 10 ore. În statul Australia de Sud, au fost înregistrate două decese: un bebeluș de șase săptămâni și o femeie de 68 de ani, conform informațiilor furnizate de poliție. De asemenea, un alt deces a fost raportat în statul Australia de Vest.
Ministrul Comunicațiilor a declarat că compania telefonică nu a oferit asistență australianilor „atunci când aveau cea mai mare nevoie”, considerând această situație „inacceptabilă”. „Optus și toți furnizorii de telecomunicații au obligații în virtutea legii australiene de a garanta apelurile la serviciile de urgență”, a adăugat ministrul, subliniind că o anchetă a autorităților de reglementare a comunicațiilor este în curs.
Compania de telefonie ar putea fi amendată sau să suporte alte sancțiuni juridice. În plus, în anul 2023, aceasta a fost condamnată la o amendă de 12 milioane de dolari australieni (aproximativ 6,7 milioane de euro) după ce o pană a întrerupt accesul mobil la internet timp de 12 ore.