(P) Romaqua Group devine un Superbrand în lumea afacerilor
Romaqua Group a obținut statutul de Business Superbrand în urma voturilor Consiliului Superbrands, format din 30 de specialiști care au evaluat brandurile eligibile dintr-o listă de 698 de branduri din 30 de categorii de business. Criteriile de selecție au inclus calitate, încredere, diferențiere pe piață și ESG.
Mihaela Drăghici, director PR Romaqua Group, a declarat: ”Suntem foarte bucuroși și mândri că atât brandurile din portofoliul Romaqua Group sunt premiate și primesc recunoașteri, cât și compania care le are în grijă. În ciuda constantelor provocări din mediul de business, compania este pe un trend ascendent, iar premisele arată că acesta va continua și în perioada următoare.”
Anul 2024 a fost unul favorabil pentru Romaqua Group, cu o creștere ușoară a cifrei de afaceri de 7%, datorită rezultatelor pozitive din piață. Sectorul apelor minerale, băuturilor răcoritoare și berii, în care Romaqua Group activează, a înregistrat de asemenea creșteri. În ciuda creșterii prețurilor materiilor prime și utilităților, care au pus presiune pe puterea de cumpărare a consumatorilor, compania a reușit să mențină un trend ascendent.
Introducerea taxei SGR în 2024 a impus un efort suplimentar consumatorilor, atât din perspectiva costului, cât și prin disconfortul generat de returnarea ambalajelor. Romaqua Group s-a aliniat efortului colectiv de protejare a mediului.
În piața apelor minerale, s-a observat o creștere semnificativă a volumelor de apă minerală carbogazoasă în comparație cu apa minerală plată, iar creșterile obținute de Romaqua Group au fost în concordanță cu tendințele globale. De asemenea, evenimentele estivale au contribuit la o revenire a pieței berii, care a continuat să crească, românii demonstrând astfel că sunt consumatori pasionați de bere.
Pentru anul 2025, Romaqua Group își propune consolidarea creșterilor de piață, continuarea investițiilor în capacități de producție noi, adaptate cerințelor pieței, și în domeniul protejării mediului, prin creșterea producției de energie alternativă și acțiuni de protejare a zonelor de exploatare.
Principalele provocări ale companiei pentru acest an includ adaptabilitatea la schimbările neprevăzute, dar anticipate, rezultate din incertitudinile politice și sociale din România, precum și securizarea informațiilor și a datelor într-un mediu cu un risc informatic tot mai ridicat.
Compania continuă investițiile demarate la finele anului trecut în fabricile din Sebeș și Borsec, derulând proiecte de investiții în capacități logistice și de producție de peste 20 milioane de euro, în parteneriat cu BT.
Romaqua Group dispune de peste 2.250 de angajați repartizați în 7 fabrici din localitățile Borsec, București, Bușteni, Sebeș și Stânceni, având în portofoliu branduri puternice precum apele minerale naturale Borsec și Stânceni, apa minerală naturală oligominerală Aquatique, băuturile răcoritoare Giusto, Giusto Natura, precum și berile Albacher și Dorfer.