Podul care leagă România de Ucraina peste Tisa a trecut cu succes testele de rezistență
Podul rutier care traversează râul Tisa, asigurând legătura între România și Ucraina, a fost testat la proba de greutate în mai multe zone ale construcției aflate în fază avansată de lucru, conform unor informații transmise de Consiliul Județean (CJ) Maramureș. Potrivit CJ Maramureș, „Podul peste Tisa a trecut cu succes testele de rezistență, iar proiectul se apropie de finalizare.”
Verificarea comportamentului structural a fost realizată utilizând opt camioane de câte 40 de tone, în total 320 de tone dispuse în diferite puncte ale podului. Testele au început pe partea românească și au continuat pe partea ucraineană. Deși pe partea ucraineană au existat unele întârzieri, investiția evoluează pozitiv. „Rezultatele testelor confirmă că podul peste Tisa este pregătit pentru etapele finale. Partea românească a avansat exemplar, cu aproximativ 100 de oameni mobilizați zilnic, dintre care 70% au fost specialiști și muncitori maramureșeni,” a mai adăugat CJ Maramureș.
Operaționalizarea podului este programată pentru începutul anului viitor, iar recepția tehnică va fi realizată în scurt timp. Podul este considerat o legătură strategică între cele două state și un pas decisiv pentru dezvoltarea Maramureșului în următoarele decenii, conform președintelui CJ Maramureș, Gabriel Zetea.
Podul are o lungime totală de 240 de metri, structurată astfel: 70 de metri – partea românească, 100 de metri – zona centrală și 70 de metri – partea ucraineană. Împreună cu zona destinată punctului de trecere a frontierei, proiectul depășește un kilometru, demonstrând amploarea și importanța sa strategică.
Din anul 2000, traficul rutier între județul Maramureș și Ucraina se realizează pe un pod din lemn și metal, cu un singur sens de circulație și două alei pietonale, asigurând conexiunea cu punctul de frontieră Solotvino, Ucraina. Traficul rutier a crescut odată cu izbucnirea războiului din Ucraina, iar accesul din și înspre Ucraina se mai poate realiza și prin punctul de trecere Halmeu din județul Satu Mare.
Temporar, Căile Ferate Ucrainene au asigurat o linie de transport pentru călători spre Sighetu Marmației, intrând în țară pe linia ferată cu ecartament lat, construită în perioada comunistă, la începutul anilor ’50, prin localitățile Valea Vișeului și Câmpu Lung la Tisa.

