Portugalia investește 30 de milioane de euro în VW pentru a stimula fabricația unui nou vehicul electric
Statul portughez a semnat un acord cu Volkswagen (VW) pentru a asigura că uzina din apropiere de Lisabona va primi contractul de producție a viitorului model electric ID.Every1. Această decizie vine pe fondul competiției acerbe dintre constructorii auto, care caută cele mai ieftine locații din Europa pentru a-și produce modelele electrice, în contextul în care doresc să concureze cu produsele chinezești. În timp ce Renault Group a ales Slovenia pentru modelele sale Twingo și Dacia Spring, Volkswagen a optat pentru Portugalia, unde statul a alocat o sumă considerabilă de bani.
Proiectul ID.Every1 este o oportunitate importantă pentru Portugalia, iar modelul de serie va purta, cel mai probabil, un nume diferit, posibil ID.Up. Anunțul oficial a fost făcut de Guvernul Portugaliei, reprezentat de ministrul Economiei, în prezența președintelui Portugaliei, Marcelo Rebelo de Sousa. Ministrul Castro Almeida a declarat că acest moment este „istoric” pentru Autoeuropa și pentru țară, subliniind că decizia de a produce modelul electric în Portugalia este o declarație de încredere în potențialul economic al țării.
Volkswagen a decis că mașina nu va fi fabricată în Germania, din cauza costurilor ridicate cu forța de muncă și a altor cheltuieli de producție, care ar face imposibilă obținerea unui profit pentru un automobil ce va avea un preț de „sub 20.000 de euro”. Producția noului model va începe în 2027, la un an după lansarea modelului ID.2all (posibil ID.Polo).
Guvernul portughez va oferi un ajutor substanțial de 30 de milioane de euro, care va fi folosit de Volkswagen pentru modernizarea liniilor de fabricație și menținerea celor aproape 5.000 de angajați. VW este unul dintre cei mai mari exportatori ai Portugaliei, cu peste 200.000 de vehicule produse și exportate din fabrica portugheză anul trecut. Fabrica Autoeuropa de lângă Lisabona produce în prezent SUV-ul T-Roc, care se va moderniza pentru a garanta activitatea uzinei pentru următorii șapte – opt ani. Adițional, o versiune electrică a modelului T-Roc este așteptată în viitor.
Cel mai accesibil model electric VW va fi echipat cu un motor electric de 70 kW (95 CP), va avea patru locuri și un portbagaj de 305 litri. Acesta va fi produs pe o nouă platformă derivată din MEB, având o arhitectură software pentru actualizări over-the-air pe parcursul întregii sale vieți.
România, deși are costuri cu forța de muncă mai mici, nu a fost aleasă pentru producția de vehicule electrice, deoarece producătorii auto preferă țări cu infrastructură mai dezvoltată. Nici viitoarea generație Dacia Spring nu va fi fabricată în România, uzina de la Mioveni nefiind pregătită pentru producția de mașini electrice, iar Renault a ales Slovenia pentru asamblarea acestui model. Viitorul Sandero electric ar putea fi, de asemenea, alocat uzinei din Maroc.