Poșta Română îmbunătățește serviciile de livrare și transformă poștașii în mesageri moderni
Compania Națională Poșta Română își propune să dezvolte serviciul de curierat și coletărie prin construirea unei infrastructuri specifice și transformarea poștașilor în curieri. Valentin Ștefan, CEO-ul Poștei Române, a declarat că este timpul să se treacă la livrări în coletărie, similar cu ceea ce se practică în industrie. „Nu o s-o facem ca o activitate istorică, ci ca un start-up. Putem să începem de la zero, practic, să fie un nou business”, a spus acesta.
Ștefan a subliniat că anul trecut s-au realizat progrese administrative, iar anul acesta se văd rezultatele. „Încercăm să rezolvăm problema de insert în rețeaua poștală a volumelor. Primul lucru pe care l-am făcut a fost de a construi Hub-uri și echipamente de sortare”, a adăugat el.
Vor urma noi investiții în infrastructură și în pregătirea rețelei de curierat. Deși Poșta Română dispune de o rețea generoasă și de angajați harnici, aceștia trebuie să se adapteze la tehnologie, iar meseria de poștaș este pe cale de dispariție. „Trebuie să existe curierat de acum încolo, motiv pentru care am început să transformăm poștași în curieri. Deocamdată, avem doar 2.000. Ambiția noastră este să creștem semnificativ peste 2.000”, a explicat directorul.
În prezent, Poșta Română are 20.000 de salariați, cu 5.000 mai puțin decât acum trei ani, dar cu volumele de livrări crescute. „Am reușit în ultimii ani să stabilizăm compania, iar acest lucru ne permite să creștem de acum înainte”, a declarat Ștefan.
Pe termen lung, Poșta Română intenționează să creeze o rețea de lockere. „Ambiția noastră cu rețeaua de lockere este să aibă un rol comercial, adică să facem bani, să livrăm coletul și să existe un profit. Vrem să ducem rețeaua de lockere nu doar în zonele urbane profitabile, ci și în cele care nu fac față din punct de vedere comercial”, a adăugat el. Rețeaua de lockere va fi națională și va fi amplasată în apropierea oficiilor poștale sau în alte locații strategice.
Aceste inițiative au fost discutate în cadrul celei de-a 12-a ediții a Courier & Postal Services Forum 2025, un eveniment care reunește furnizori de servicii de curierat și postale, retaileri online și furnizori de servicii și produse adresate industriei.