Povestea unei linii de tren închise: Un an de la inaugurare și 19 ani de așteptare pentru călători
După doar un an de la redeschiderea căii ferate dintre București și Giurgiu, călătorii ar putea să rămână din nou fără tren. Linia a fost închisă timp de 19 ani, după prăbușirea podului de la Grădiștea. Întregul traseu urmează să fie modernizat, iar traficul ar putea fi blocat.
Traficul feroviar dintre București și Giurgiu a fost întrerupt după prăbușirea podului de la Grădiștea. Odată redeschis, CFR promitea circulația a șapte trenuri pe zi spre Capitală sau spre Giurgiu. În prezent, însă, circulă doar trei garnituri în fiecare direcție. Deși condițiile trenului actual sunt considerate bune, acesta circulă cu viteze reduse, de 60-70 km/h, având o medie de 40 km/h.
După modernizarea căii ferate, constructorii estimează că trenurile vor putea atinge viteze de peste 150 km/h. Actualul contract prevede, pentru suma de peste 2 miliarde de lei, electrificarea întregului traseu și înlocuirea șinelor de tren vechi de 150 de ani, care au fost lăsate în paragină timp de aproape două decenii.
Conform CFR S.A., lucrările se vor desfășura în două etape: șase luni pentru proiectare și doi ani și jumătate pentru modernizarea căii ferate. Constructorii vor încerca să evite suspendarea traficului pe perioade lungi. Odată blocat acest traseu, între București și Giurgiu va mai circula un singur tren pe zi, care va ocoli pe la Videle, ceea ce va face traseul cu 20 km mai lung. Deși timpul de călătorie va rămâne de 2 ore și jumătate, prețul biletului va crește de la 20 de lei la 50 de lei.