PPC informează clienții: Întârzieri la facturi și modificări importante
PPC Energie anunță clienții că își actualizează sistemele informatice pentru a integra recentele modificări legislative privind majorarea cotei TVA la 21%. Drept urmare, facturile aferente consumului de energie electrică și gaze naturale din luna iulie 2025 vor fi emise cu întârziere, începând cu 21 august.
Clienții vor avea la dispoziție același număr de zile din contract pentru plata facturilor, astfel încât să nu fie o grijă suplimentară în această perioadă. Persoanele care întâmpină dificultăți la achitarea facturii pot solicita eșalonarea acesteia prin canalele de contact cu clienții: call-center, contul myPPC, formularul de contact online sau în magazinele PPC Energie.
Începând din luna august, facturile vor conține tarifele din condițiile contractului de furnizare pentru fiecare client. Acestea pot fi vizualizate din contul myPPC, pagina Produse și servicii, sau în notificarea primită pe e-mail. De asemenea, facturile vor include un cod de bare suplimentar pentru efectuarea plății la oficiile poștale de către clienții aflați în situația de sărăcie energetică, conform prevederilor legislative actuale.
PPC Energie încurajează clienții să își transmită lunar indexul, dacă nu au un contor smart, folosind contul myPPC sau apelând la numărul de telefon 021.9977. Pe platforma Electripedia, clienții pot găsi informații despre cum să își eficientizeze consumul de energie electrică, iar modulul PPC myEnergy Coach îi ajută să consume energia electrică eficient și responsabil.
Compania a lansat recent PPC Ore Smart, prima ofertă de energie electrică din România prin care clienții casnici pot beneficia de prețuri variabile în funcție de intervalul zilei. Oferta este disponibilă pentru perioada martie-octombrie, iar consumul dintre orele 11:00 și 14:59 va fi tarifat cu 59% mai puțin față de nivelul de preț din celelalte segmente orare.
Oferta PPC Ore Smart asigură prețuri mult mai mici, începând cu 0,89 lei/kWh, cu toate taxele incluse, pentru intervalul de timp în care producția de energie electrică din surse solare este foarte ridicată. Clienții care pot beneficia de această ofertă sunt cei pentru care operatorul de distribuție a instalat un contor inteligent care poate asigura măsurarea consumului în mod segmentat.
PPC a transmis anterior un mesaj clienților în care amintea că, începând cu data de 1 iulie 2025, schema de sprijin pentru energie electrică prevăzută de OUG nr. 6/2025 încetează. Astfel, prețul final al energiei electrice facturat începând cu această dată va fi cel din contractul de furnizare, respectiv prețul comunicat la momentul încheierii contractului sau cel comunicat odată cu actualizarea condițiilor economice.
Plafonarea prețului la energie electrică a fost o măsură temporară, care a limitat costurile energiei electrice. De la 1 iulie 2025, odată cu eliminarea plafonării, consumul va fi facturat la prețul stabilit în contractul încheiat cu furnizorul de energie electrică.
În perioada 1 aprilie 2022 – 30 iunie 2025, toți clienții casnici au beneficiat de un preț maxim plafonat cuprins între 0,68 lei/kWh și 1,3 lei/kWh, în funcție de consumul lunar. Schema de sprijin încetează la 1 iulie 2025 și prețul pentru energie electrică va fi cel stabilit în contractul de furnizare.
Clienții care doresc să verifice prețul per kWh aplicabil de la 1 iulie 2025 pot face acest lucru din contul myPPC, printr-o solicitare utilizând formularul de contact online, la numărul de telefon 021.9977 sau printr-o vizită în cel mai apropiat magazin PPC, cu o programare prealabilă.
PPC oferă și oferta PPC Energie Verde, care asigură energie electrică provenită 100% din surse regenerabile, la prețuri care variază între 1,36 lei/kWh și 1,44 lei/kWh, valabilă până la 30 iunie 2025.