Primele Structuri Verticale Configurate pe Cea Mai Ambițioasă Construcție a Autostrăzii din București
Autoritățile au prezentat imagini cu primele grinzi ridicate pe cea mai complexă structură de pe Autostrada Bucureștiului A0, lotul 4 Nod, situat peste Lacul Cernica. În total, vor fi montate 136 de grinzi din beton. Constructorul român Umbrărescu a început lucrările la lotul 4 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord, în zona viaductului din arie protejată a Lacului Cernica.
Lotul 4 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord are o lungime de 4,47 km, fiind cel mai mic ca lungime, dar și cel mai dificil, datorită supratraversării cu un pod-viaduct de 1,3 km peste Lacul Cernica.
Stadiul lucrărilor
În prezent, s-au forat, armat și turnat 505 piloți dintr-un total de 537, lucrând cu 12 foreze simultan. La începutul lunii noiembrie, au început lucrările de realizare a digului pentru a permite intrarea utilajelor de forat. Au fost finalizate 11 radiere dintr-un total de 44, iar elevațiile culeelor aferente acestei structuri sunt în curs de finalizare.
Elementele tablierului metalic au fost livrate pe șantier, iar asamblarea acestora va începe la sol. De asemenea, se lucrează la armarea, cofrarea și betonarea radierilor și elevațiilor pilelor.
La pasajul peste CF (București-Oltența) de la Km 49+157, infrastructura (pile și culee) a fost finalizată 100%, iar în săptămâna următoare va începe montarea grinzilor din beton. Lucrările de armare, cofrare și betonare a piloților aferenți pasajului DJ301 sunt în desfășurare.
Estimări de finalizare
Având în vedere mobilizarea antreprenorului, acest lot va fi dat în trafic până la sfârșitul acestui an, înainte de termenul contractual, care este primăvara anului 2026. Lotul 4 Nord va face joncțiunea cu Autostrada București – Constanța (A2) prin nodul rutier de la A0 x A2.
Luna trecută, constructorul român UMB a unit malurile lacului Cernica la Pasajul CFR de pe Autostrada Bucureștiului. Mobilizarea pe șantierul Lotului 4 (Pantelimon – Glina) al A0 Nord a avansat, iar stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 30%. Forajele în zona lacului trebuie finalizate până la sfârșitul lunii martie 2025, conform Acordului de Mediu.
Se estimează că, dacă antreprenorul își va menține mobilizarea actuală, este posibil ca în această toamnă să se poată circula pe întregul lot, deși termenul contractual de deschidere este primăvara anului 2026.
Lotul 4 al A0 Nord va asigura conexiunea semi-inelului nordic al A0 cu A2 (autostrada București – Constanța).