Producătorii auto chinezi își extind dominația, punând în dificultate brandurile europene
Producătorii auto europeni pierd rapid cota de piață la nivel global, pe măsură ce rivalii chinezi intră într-o nouă fază de expansiune și inovare. Această afirmație a fost făcută de Lasse Kristoffersen, directorul executiv al Wallenius Wilhelmsen, cel mai mare operator mondial de nave pentru transportul de mașini. Kristoffersen a declarat că a existat o „creștere masivă” a transporturilor din China către America Latină, Europa, Africa și Australia, în urma măsurilor interne luate de Beijing pentru reducerea prețurilor.
„Motivul pentru care chinezii câștigă cote de piață este că ei înșiși inovează”, a afirmat Kristoffersen în cadrul unei recente conferințe telefonice privind rezultatele financiare. El a subliniat că producătorii chinezi au trecut de la a fi lideri în materie de costuri la a deveni lideri în materie de tehnologie.
Exporturile chineze au crescut cu 23% până la 6,4 milioane de autovehicule de pasageri anul trecut, depășind cu peste 50% Japonia, care ocupă locul al doilea, conform AlixPartners. Compania de consultanță se așteaptă ca producătorii chinezi să acapareze 30% din piața auto globală până în 2030, în creștere față de 21% anul trecut, fiind impulsionați de creșterea piețelor emergente.
Mărcile chineze, cum ar fi BYD, Chery și SAIC, proprietarul MG, s-au extins rapid în Europa de Vest, reprezentând 5,7% din vânzările de mașini noi în primele nouă luni ale anului, în creștere față de 3,2% în aceeași perioadă a anului trecut, potrivit Schmidt Automotive Research. Proporția Chinei pe piața europeană a vehiculelor electrice cu baterii este și mai mare, atingând 10% în ultimele nouă luni.
În timp ce mărcile japoneze și americane par să fi pierdut o parte din cota de piață europeană în favoarea rivalilor chinezi, Kristoffersen a sugerat că creșterea vânzărilor de mașini chinezești în alte părți a venit în detrimentul producătorilor auto de pe continent. Producătorii auto europeni se confruntă cu o triplă lovitură: scăderea vânzărilor în China, cererea slabă pe piața internă și tarifele mai mari din SUA. „Ei se confruntă cu provocări atât pe piața internă, cât și pe piețele externe din est și vest, dar vedem că iau măsuri,” a conchis Kristoffersen.

