Profi sprijină proprietarii Mega Image în creșterea vânzărilor: primele statistici!
Grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize, care deține brandul Mega Image, a anunțat vânzări nete pentru trimestrul 1 de 23,3 miliarde de euro, înregistrând o creștere de 5,0% la cursuri de schimb constante și de 7,1% la cursuri de schimb reale. Această creștere a fost influențată pozitiv cu 2,9 puncte procentuale, datorită achiziției Profi, în timp ce închiderea magazinelor Stop & Shop și încetarea vânzărilor de tutun în Olanda și Belgia au avut un impact negativ de 1,0 puncte procentuale.
Achiziția Profi este estimată să contribuie cu aproximativ 3 miliarde de euro la vânzările nete ale grupului. Vânzările comparabile pentru trimestrul 1 au crescut cu 3,1% în SUA și cu 3,7% în Europa. De asemenea, vânzările online ale Ahold Delhaize au crescut cu 13,7% la cursuri de schimb constante și cu 15,4% la cursuri de schimb reale.
La începutul anului, Ahold Delhaize a finalizat preluarea rețelei de magazine Profi. În februarie, performanțele bune ale brandurilor Delhaize, Albert Heijn și Bol.com, care a înregistrat cele mai bune vânzări trimestriale din istorie, au influențat pozitiv cifrele grupului. Totodată, marja din SUA a fost sub presiune, dar directorul grupului, Frans Muller, se arată optimist în legătură cu recentă achiziție a rețelei Profi din România.
Pentru întregul an financiar, Ahold Delhaize a realizat vânzări de 89,4 miliarde de euro, un profit operațional subiacent de 3,6 miliarde și o marjă de 4%. Grupul se așteaptă să mențină o marjă similară de aproximativ 4% și în acest an, iar Frans Muller a declarat că anul a început bine, având încredere că achiziția Profi va genera vânzări suplimentare de aproximativ 3 miliarde de euro, în timp ce închiderea magazinelor Stop & Shop neperformante din SUA a fost finalizată.