Proiectul Autostrăzii Sibiu – Curtea de Argeș
Asociaţia Pro Infrastructură anunţă, marţi seară, că reprezentanţii ei au vizitat lotul 4 al Autostrăzii Sibiu-Piteşti, unde se lucrează la tunelul rutier. Această muncă este super-specializată, migăloasă şi periculoasă, realizată secvenţial şi fără posibilitatea de a accelera.
„Cei de la Porr dau o lecţie de cum se construieşte un tunel rutier: specialişti din vreo 14 ţări lucrează nonstop şi au şanse maxime să inaugureze cei aproape 10 kilometri dintre Curtea de Argeş şi Tigveni în iulie 2026, cu mult înainte de termenul contractual, martie 2027, fără extensii de timp”, au transmis reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
Pe sensul spre Sibiu al tunelului, antreprenorul a ajuns la jumătate cu operaţiunea de turnare a pereţilor-casetă, stratul final de beton care va fi vizibil pentru şoferi. „Înaintând spre nord din acest punct, «călătorim în timp» şi observăm fiecare etapă majoră, în ordinea inversă a punerii în operă: sub betonul final este membrana hidroizolantă, sub ea vine o alta de protecţie (anti-rupere) şi la final betonul torcretat fixat cu ancore aplicat direct pe terenul natural”, au detaliat specialiştii organizaţiei.
Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură afirmă că, după ce cofrajul culisant cu ajutorul căruia se toarnă pereţii-casetă ajunge în capătul dinspre Sibiu, este mutat pe sensul celălalt, spre Curtea de Argeş. „O muncă super-specializată, migăloasă şi periculoasă, făcută secvenţial şi fără posibilitatea de a accelera. Deci mai este nevoie de răbdare până vara viitoare, sperăm nu mai târziu de luna iulie, ca să circulăm”, au adăugat aceştia.
Aşteptarea va merita, fiindcă vom primi un tunel ultra-modern cu toate dotările pe care le vedem în Europa civilizată, de la iluminatul automat cu intensitate adaptată gradual, care reduce efectul de orbire, până la sistemele de supraveghere, ventilaţie şi stingere incendii.