Proiectul Nord A1 – DN1: Autostrada de centură a Capitalei ia formă, dar mai e mult de lucru!
Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură au declarat, luni seară, că Autostrada A0 Nord A1-DN1 începe să arate a şantier, dar este nevoie de mai multe forţe în teren pentru a avansa lucrările. Conform asociaţiei, după emiterea autorizaţiei de construire în 23 ianuarie 2025 pentru o mare parte din lucrări şi startul ratat din prima parte a primăverii, lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord, adjudecat de asocierea Pizzarotti-Retter, a început să ia formă.
Asociaţia Pro Infrastructură a subliniat că, deși lucrările au început, nu este suficient și aşteaptă noi forţe în teren pentru a realiza promisiunea antreprenorilor de a finaliza ultima verigă a inelului de 100 kilometri din jurul Capitalei până la sfârşitul anului viitor.
Contractul a fost semnat pe 20 septembrie 2023, cu ordin de începere din 16 octombrie 2023, preconizând un termen de 12 luni pentru proiectare şi 22 de luni pentru execuţie. Având în vedere că autorizaţia de construire a fost emisă pe 23 ianuarie 2025, termenul estimat de finalizare este noiembrie 2026.
Antreprenorii italieni de la Pizzarotti vor executa lucrările pe segmentul vestic, între DJ601A (Bâcu) şi DN1A (Mogoşoaia/Buftea), în timp ce românii de la Retter se vor ocupa de secţiunea dintre DN1A şi limita cu lotul 2 (la sud de Corbeanca), inclusiv de cele 10 structuri de pe cei 17,5 kilometri ai tronsonului.