Protecția Drepturilor Consumatorilor: Clarificări asupra Abonamentelor Wizz Air
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a făcut precizări importante referitoare la abonamentele oferite de compania aeriană Wizz Air, subliniind rolul Centrului European al Consumatorilor din România (ECC Romania) în corectarea politicii de discount a acestei companii.
Conform ANPC, ECC Romania a obținut, în urma unor luni de diligențe, o corectare semnificativă a politicii de discount aplicate de Wizz Air pentru consumatorii români. Mai multe reclamații primite de ECC Romania de la consumatorii români vizau o practică a campaniei Wizz Discount, care includea categorii de abonamente cu valori și servicii diferite, valabile timp de un an, dar cu termenul de derulare neactualizat.
Reprezentanții ANPC au explicat că, în cazul trecerii de la un tip de abonament la un altul superior, pachetul nou contractat (la tarif întreg, conform prezentării de pe site-ul companiei) continua perioada de valabilitate a celui anterior, fără a reîncepe perioada de un an pentru noul abonament. Aceasta a dus la prejudicii financiare pentru consumatori. De exemplu, dacă trecerea la pachetul promoțional superior avea loc cu 3 zile înainte de expirarea celui precedent, valabilitatea noului abonament era de doar 3 zile, deși tariful achitat pentru acesta era de câteva sute de euro.
ECC Romania a depus diligențele necesare pentru a explica și remedia, pe cale amiabilă, această problemă pentru consumatorii români. Wizz Air a confirmat că a înțeles neconformitatea procedurii aplicate și a ajustat recalcularea termenului de valabilitate al noului pachet promoțional, urmând să comunice în scris fiecărui consumator afectat despre schimbarea politicii de discount.
Președintele interimar al ANPC, Sebastian Hotca, a afirmat că corectarea acestei practici comerciale reprezintă un exemplu concret al modului în care ANPC, prin ECC Romania, își exercită atribuțiile în apărarea drepturilor consumatorilor, inclusiv în contextul raporturilor contractuale transfrontaliere. Demersurile ANPC urmăresc asigurarea unui cadru echitabil și transparent pentru consumatorii români, iar deschiderea companiei aeriene către remediere voluntară este un semnal pozitiv pentru întregul sector.
ECC Romania face parte din Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net), care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene plus Islanda și Norvegia. Centrele oferă informații, consiliere și facilitează soluționarea pe cale amiabilă a litigiilor transfrontaliere.