Informații esențiale pentru angajați privind noul sistem de înregistrare a personalului
Noul Registru de evidenţă a salariaţilor Reges Online va fi disponibil începând cu 1 aprilie 2025, pentru toţi cetăţenii, atât salariaţi cât şi angajatori. Acest sistem informatic modern este accesibil, eficient și a fost dezvoltat cu finanțare din fondurile Planului Național de Redresare și Reziliență, în cadrul proiectului „Reforma evidenței și monitorizării relațiilor de muncă – Componenta 7. Transformarea digitală.”
REGES-ONLINE reprezintă un pas important în digitalizarea administrației publice și modernizarea relației dintre salariați, angajatori și stat. Acesta contribuie la creșterea transparenței în relațiile de muncă, la reducerea birocrației și la asigurarea unui climat de muncă mai sigur și mai predictibil.
Beneficii ale REGES ONLINE
- Acces online securizat pentru angajatori printr-un portal web, utilizând certificate digitale calificate sau identitatea digitală ROeID, fără a necesita instalarea aplicaţiei Revisal.
- Simplificarea procesului de înregistrare și evidenţă a elementelor contractelor individuale de muncă, cu transmiterea, vizualizarea şi corectarea înregistrărilor realizându-se direct din browser.
- Reducerea riscurilor legate de neconformare prin validări automate și atenționări în sistem.
- Eliminarea deplasării angajatorilor la inspectoratele teritoriale de muncă pentru obținerea de user și parolă.
- Acces facil și securizat al cetăţenilor la istoricul lor de angajat, cu posibilitatea de a vizualiza și descărca extrasul din Registru.
- Posibilitatea salariatului de a verifica în timp real orice înregistrare operată de angajator și de a primi notificări prin email sau aplicația mobilă.
- Posibilitatea de a trimite notificări angajatorului în cazul în care există neconcordanțe între datele înregistrate și situația reală.
- Interoperabilitate cu alte instituții pentru validarea datelor, reducând erorile și birocrația.
- Securitate cibernetică sporită și protecție avansată a datelor.
Informațiile despre modalitatea de înrolare sunt detaliate pe site-ul Inspecției Muncii. Angajatorii care au aplicaţii software de Resurse Umane interoperabile vor putea transmite elementele contractelor individuale de muncă folosind API-ul de integrare pus la dispoziţie de REGES ONLINE.
Aplicaţia REVISAL va fi disponibilă timp de 6 luni, iar angajatorii deja înregistraţi pot depune registrele ca fişier RVS, atât online cât şi la ghişeele ITM, până la data înregistrării în platforma REGES-ONLINE. Angajatorii care nu au fost înregistraţi în REVISAL se pot înregistra exclusiv în REGES ONLINE.
În cele 6 luni de tranziţie, angajatorii au obligaţia de a completa în REGES ONLINE toate elementele contractelor individuale de muncă active la data înrolării în noul sistem. Informaţii utile pentru angajatori sunt disponibile pe site-ul Inspecţiei Muncii.
În scopul instruirii angajatorilor cu privire la utilizarea REGES ONLINE, Inspecţia Muncii va susţine sesiuni on-line de instruire gratuită, cu o frecvenţă bilunară, unde vor fi prezentate detaliile tehnice necesare utilizării noului sistem informatic.