Reparații la două poduri de pe autostrada A7, înainte de a fi folosite
În România, podurile sunt supuse reparațiilor chiar și în cazul în care nu au fost utilizate niciodată. Acesta este cazul unuia dintre cele trei poduri construite de muncitori bulgari pe Autostrada Moldovei, între Mizil și Pietroasele. În ultimele zile, muncitorii au început montarea unor plăci din oțel, prinse cu mii de șuruburi, din cauza sudurilor defectuoase de la tablierul metalic al podului.
Reparații similare sunt necesare și pentru un alt pod de pe A7. Autoritățile speră ca aceste lucrări să fie finalizate până la jumătatea lunii viitoare, astfel încât întreg lotul Mizil-Pietroasele, de 28 de kilometri, să poată fi deschis circulației. Pe acest lot, muncitorii montează plăci din oțel cu un total de 8.376 de șuruburi, iar greutatea acestora depășește 21.000 de kilograme.
Ambele poduri necesită reparații din cauza sudării necorespunzătoare a tablierului metalic, iar până la finalizarea acestor lucrări, circulația pe acest tronson de autostradă nu poate fi deschisă. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a avansat termenul de finalizare a reparațiilor până în jumătatea lunii mai, deși acest tronson ar fi trebuit să fie gata încă din anul trecut.
Pe lângă cei 28 de kilometri între Mizil și Pietroasele, se preconizează că și cei aproape 14 kilometri de la Pietroasele la Buzău vor fi finalizați în acest an, stadiul lucrărilor fiind deja la peste 40%. De asemenea, Grindeanu a afirmat că constructorul va gestiona și descărcarea de pe lotul Buzău-Vadul Pașii, unde podul peste râul Buzău, care ar fi trebuit să fie terminat la sfârșitul anului trecut, nu este încă gata.
De la Buzău și până la Focșani, circulația pe autostrada A7 se desfășoară neîntrerupt, iar ministrul Transporturilor a menționat că există șanse ca până la sfârșitul anului să se ajungă până la Adjud, ceea ce va adăuga încă 49 de kilometri din autostrada Moldovei. Tronsonul de la Adjud la Bacău și cel de la Bacău la Pașcani sunt prevăzute a fi finalizate în 2026.