Revenirea tramvaiului pentru angajații din Capitală
Linia corporatiștilor se redeschide în luna decembrie, a anunțat Stelian Bujduveanu, primarul interimar al Capitalei. Începând cu 28 noiembrie, au început probele, iar în perioada următoare linia va fi pusă în funcțiune pentru călători, în funcție de rezultatele testelor. Ruta va fi deschisă cu câteva elemente nefinalizate, precum adăposturile pentru călători din stații.
„Tramvaiul corporatiștilor intră în probe pe linia 5. Tramvaiul 5 revine în nordul Capitalei, pe șine modernizate, cu vehicule noi, mai silențioase și mai confortabile. Pentru zeci de mii de bucureșteni care fac naveta spre birourile din nord, linia 5 devine o alternativă reală la mașina personală. Din decembrie, repunem tramvaiele în mișcare pe linia 5”, a declarat primarul Bujduveanu pe Facebook.
Linia 5 a fost suspendată în urmă cu 8 ani din cauza necesității unei modernizări urgente. În 2022, a fost repusă în circulație pentru scurt timp, fără nicio reparație, însă a fost închisă din nou. În ultimii doi ani, au fost demarate procedurile pentru repararea liniei. Din 2024, au fost modernizați aproximativ 8 kilometri printr-un contract în valoare de 140 de milioane de lei. Deși termenul de finalizare era de 12 luni, constructorul a sistat lucrările din cauza datoriilor primăriei, iar proiectul a fost finalizat cu opt luni întârziere.
„Primăria a plătit până acum 100 de milioane de lei. Mai are de plătit încă 40 de milioane. Nicio linie nu seamănă cu alta. Aici, de exemplu, este o substație, care costă vreo 15 milioane de lei, aproximativ 3 milioane de euro”, a explicat Marin Mândrilă, constructor.
Lucrările au inclus modernizarea șinelor de tramvai, realizarea celor 15 substații, precum și modernizarea sistemului de iluminat și a celui electric. Constantin Tobescu, purtătorul de cuvânt al STB, a menționat că, după probele tehnice, se va lua decizia corectă pentru un traseu în siguranță.
„Este foarte bună, mai ales pentru tinerii care lucrează în Pipera. E bine că s-a făcut, însă durează mult. În China, se face o cale ferată de 6.000 km în șapte-opt luni de zile”, a comentat un trecător.
Constructorul mai are de amplasat adăposturi pentru călători, care vor sosi abia în luna martie, din China. Unul costă între 6.000 și 7.000 de euro. Probele de pe linia 5 au fost întrerupte vineri de un șofer care și-a parcat mașina neregulamentar.

