Revigorarea Navigației Românești: Oportunitate de Dialog Public pe Tema Legii Pavilionului Național
România a fost, cândva, un jucător de seamă pe piața transportului maritim, având o flotă comercială de 301 nave și un parc de pescuit oceanic de aproximativ 100 de unități. În decembrie 1989, flota românească avea o capacitate de transport de 6.185.000 tone, majoritatea navelor fiind construite pe șantierele din țară. Cu toate acestea, industria maritimă românească a scăzut constant, iar pavilionul național a devenit o raritate pe mările lumii.
În fața acestei realități, un grup de inițiativă din Constanța se mobilizează pentru a revitaliza industria navală a României. Specialiști din domeniu își propun să readucă țara pe harta shippingului internațional. Un prim pas în acest demers va avea loc marți, 29 aprilie, la Hotel Continental Forum din Constanța, unde va fi organizată o dezbatere publică pe tema unei inițiative legislative esențiale: „Legea Pavilionului Românesc”.
Scopul acestei legi este de a stimula dezvoltarea unei flote comerciale românești și de a crea condiții favorabile pentru transportul maritim sub pavilion național. Această dezbatere va aborda aspecte cheie legate de provocările și oportunitățile industriei navale, reprezentând un pas important pentru revigorarea acestui sector.