România, pe ultimul loc în UE în ceea ce privește investițiile în publicitatea digitală
Conform datelor anunțate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat), România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește utilizarea publicității online. Doar 22,8% dintre companiile din România au folosit publicitatea digitală anul trecut. Comparativ, Polonia și Portugalia au înregistrat procente ușor mai mari, de 23,2% și respectiv 23,6%.
La nivelul Uniunii Europene, 32,6% dintre firme au recurs la publicitate plătită online în 2024. Cele mai mari procente s-au înregistrat în Malta (60,4%), Finlanda (49,8%) și Cipru (49,4%).
Printre metodele de publicitate online cele mai utilizate de companii, 76,8% au optat pentru utilizarea informațiilor din vizualizările de conținut ale utilizatorilor de pagini web. De asemenea, 44,3% dintre firme au folosit informațiile geografice de la adresele IP sau detalii privind rețeaua pentru a adapta conținutul în funcție de locația utilizatorului. Publicitatea comportamentală a fost utilizată de 41,6% dintre companiile care investesc în publicitate online, iar alte metode de publicitate orientată au fost folosite de 45,3% dintre acestea.