Ruxandra Papuc: Să păstrăm publicitatea atrăgătoare și jucăușă!
Ruxandra Papuc, Global ECD și Partener AIN’T, afirmă că valorile și abilitățile unui specialist în comunicare au rămas constante în ultimii ani, chiar dacă mediile de activitate s-au schimbat. Într-un interviu, ea subliniază importanța de a fi la curent cu tendințele și preferințele publicului. “Trebuie să fii întotdeauna la curent cu ce se întâmplă în jurul tău. Acum 15 ani, existau tabloide la care se uita toată lumea; acum, TikTok este platforma de referință. Fie că-ți place sau nu, trebuie să fii acolo ca să înțelegi contextul”, explică ea.
Un aspect esențial în comunicare, menționat de Papuc, este inteligența artificială, care “crește, se dezvoltă și a devenit un tool important în comunicare.” Ea subliniază că AI-ul ar trebui să fie văzut ca o unealtă, utilizată cu discernământ. “Noi în AIN’T folosim AI-ul ca să nu devină el cel care ne folosește pe noi. Trebuie să fie alimentat de insight-uri puternice, cercetare și excelență creativă coordonată de un specialist”, adaugă ea.
Ruxandra Papuc consideră că este necesar să se aducă mai mult entertainment în campaniile de publicitate. “Publicitatea nu mai trebuie să fie o întrerupere, ci să coexiste cu formele de entertainment și să aibă valoare”, afirmă ea. În plus, ea remarcă potențialul creativ al românilor, afirmând că “România este un pool de talente foarte mare, iar românii sunt recunoscuți internațional pentru creativitate.”
“Talentul există, iar competiția cu entertainment-ul se reflectă și în opțiunile angajatorilor. Dacă cineva este talentat în a crea conținut entertaining, are acum multe opțiuni: poate deveni vlogger, colabora cu platforme de conținut sau alege publicitatea. De aceea, trebuie să ne asigurăm că advertising-ul rămâne sexy și jucăuș, oferind diversitate și deschidere”, concluzionează Ruxandra Papuc.