Sainsbury’s îmbrățișează tehnologia de recunoaștere facială pentru a combate furturile în supermarketuri în Marea Britanie
Sainsbury’s anunță introducerea tehnologiei de recunoaștere facială în supermarketurile sale din Marea Britanie, începând cu o perioadă de testare de opt săptămâni. Măsura are ca scop identificarea hoților, însă este criticată de grupurile care militează pentru protejarea vieții private.
Al doilea cel mai mare lanț de supermarketuri din Marea Britanie și-a informat personalul din două magazine că va începe această perioadă de testare, înainte de posibilitatea de a implementa tehnologia la nivel național. Sainsbury’s a declarat că prin introducerea acestei tehnologii se încearcă identificarea hoților din magazine și stoparea creșterii semnificative a acestor infracțiuni în comerțul cu amănuntul în ultimii ani.
Utilizarea recunoașterii faciale a fost intens criticată, în special după ce rivalul Asda a primit mii de plângeri după lansarea unei perioade de testare similară. Conducerea Sainsbury’s, care are peste 1.400 de magazine în Marea Britanie, a precizat că planurile sale „nu vizează monitorizarea colegilor sau a clienților”.
Alți retaileri britanici, precum Home Bargains, supermarketurile Co-op, Flannels și Sports Direct, au folosit tehnologia similară pentru a identifica hoții. Tehnologia va fi utilizată pentru a identifica și, eventual, interzice accesul persoanelor „violente, agresive sau care fură din magazin”. Sainsbury’s a declarat că înregistrările vor fi șterse instantaneu dacă software-ul nu recunoaște fața persoanelor raportate.
Compania a adăugat că sistemul emite o alertă pe baza comportamentului suspect raportat de magazin sau de alți retaileri din apropiere care utilizează tehnologia Facewatch. Sainsbury’s a subliniat că incidente precum furtul, abuzul și comportamentul amenințător „continuă să crească” în ciuda colaborării cu poliția și Guvernul, adăugând că acest lucru „afectează zilnic echipele Sainsbury’s din toată Marea Britanie”.
Simon Roberts, directorul executiv al Sainsbury’s, a declarat: „Înțelegem că tehnologia de recunoaștere facială poate ridica întrebări valide despre date și confidențialitate. Acest test și implementarea ulterioară nu au ca scop monitorizarea colegilor sau a clienților noștri valoroși. Se concentrează exclusiv pe identificarea celor care comit infracțiuni grave, care au comis acte de violență, agresiune sau furt, și ajută echipele noastre să prevină alte prejudicii”.