Se dă startul lucrărilor la primul pod rutier peste Prut după 35 de ani
Construcţia primului pod rutier peste Prut după Revoluţie va începe sâmbătă, la Ungheni. Acesta va face parte din viitoarea autostradă A8, care va lega Chişinăul de Iaşi şi de Paşcani, continuând spre Carpaţi, la Tg. Mureş. Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a anunţat că lucrările la acest ansamblu de poduri, care constă în două structuri, câte una pe fiecare sens, vor începe sâmbătă.
„E un pas important, dar tot la fel de important e faptul că aceste poduri sunt în continuarea viitoarei autostrăzi A8. Podul de la Ungheni ar trebui să fie finalizat în 18 luni, deci în a doua jumătate a anului viitor, cele două poduri trebuie să fie finalizate”, a declarat Grindeanu.
De asemenea, ministrul a menţionat că există încă patru poduri în stadiul de proiectare, iar anul viitor se va termina proiectarea acestora, rezultând un total de cinci noi poduri peste Prut.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu, a subliniat pe pagina sa de Facebook că se lucrează intens la amenajarea drumurilor tehnologice spre Prut. Acesta a precizat că lucrările de construire vor începe pe 26 aprilie 2025, marcând un moment important pentru românii de pe ambele maluri ale Prutului.
Scrioşteanu a menţionat că acest moment va fi celebrat prin organizarea unui eveniment simbolic în oraşul Ungheni, denumit Festivalul „Podul de flori”, având scopul de a rememora emoţiile din 1990, când românii de pe ambele maluri ale Prutului au lansat flori pe apă, formând un pod de flori în semn de frăţie.
Recent, România a emis autorizaţia de construire necesară pentru construcţia primului pod rutier la nivel de autostradă peste Prut, după mai mult de 60 de ani de la realizarea Podului de Flori.