Se dă startul lucrărilor pentru conexiunea rapidă între București și Bulgaria
Pregătirile pentru construirea unui drum de mare viteză care va lega Bucureștiul de Giurgiu și Bulgaria au început. Acest traseu este considerat strategic din perspectiva transportului și sistemului logistic european. Studiul de fezabilitate a fost încredințat unui consorțiu româno-turc, iar în termen de un an și jumătate se așteaptă prezentarea unei soluții.
Până în prezent, nu s-a decis dacă drumul va fi autostradă sau drum expres, iar traseul exact rămâne neclar. Se preconizează că vor fi prezentate 4-5 variante de traseu, cu multiple alternative de conexiune la infrastructura existentă.
Distanța dintre București și Giurgiu este relativ mică, puțin peste 60 de km pe șoseaua veche. Cu toate acestea, proiectul este anticipat a fi costisitor din cauza lucrărilor inginerești complexe, care vor trebui să țină cont de mai mulți factori, inclusiv de viitorul pod peste Dunăre de la Giurgiu-Ruse. Deși Bulgaria propune mai multe poduri pentru traversarea Dunării, Bucureștiul este deschis doar la dublarea actualei treceri de la Giurgiu.
Alte rute alternative ar putea reduce rolul Bucureștiului în circuitul logistic internațional, un rol care ar trebui să fie întărit prin centura A0 și drumul de mare viteză către Giurgiu. Proiectul include discuții referitoare la o conexiune cu a doua centură la profil de autostradă în jurul Capitalei, iar o parte a drumului spre Giurgiu ar putea face parte din acest nou inel. Segmentul nordic al A0 este încă departe de finalizare.
Gabriel Budescu, director general al CNIR, a declarat: „Variantele vor analiza atât conexiunea dintre Giurgiu direct cu A0, în prelungirea probabil a unui drum radial, cât și conexiunea pe aliniamentul Ghimpați-A1, pentru a vedea cât din trafic vine spre București, cât merge spre Sibiu, respectiv Nădlac. Analizăm posibilitatea amenajării pistei de canotaj pe amplasamentul gropii de împrumut, care ne va fi necesară pentru a utiliza materialul la construcția autostrăzii. Vom face acele analize privind utilizarea materialelor cu asfalt, respectiv bitum versus ciment. Urmează ca toate aceste analize să fie parte din contract.”

