Se lansează lotul 3 din A0
Capitala va putea fi ocolită, începând de luni după amiază, integral pe o șosea de mare viteză. La ora 17:00 se va deschide circulația pe ultimii 18 kilometri ai A0, între Joița și Bragadiru. Șoferii vor putea ocoli Bucureștiul pe un drum modern, rapid și sigur, eliberând centura de traficul de tranzit pe care va rămâne doar cel local.
De luni, de la ora 17:00, se va putea circula de la Constanța la Curtea de Argeș pe autostradă (A2-A0-A1), a anunțat directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol. Segmentul A0 Sud lot 3 cuprinde 15,465 km din Centura de Sud și 2,5 km din Centura de Nord, despărțite de autostrada A1 spre Pitești, având un pasaj impresionant peste autostrada A1 în zona Ciorogârla.
Proiectul include patru poduri, șase pasaje, nouă pasaje pe autostradă, 46 de podețe, două parcări de scurtă durată și două zone de servicii, având o valoare de peste 800 de milioane de lei, proveniți în mare parte din fonduri europene.
Declarațiile oficialilor
Fostul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat: „Este un lot la care țin foarte mult, acest lot care închide, de fapt, semicercul sudic al autostrăzii A0. (…) Sunt extrem de importanți pentru bucureșteni acești kilometri, sunt extrem de importanți pentru cei care vin dinspre Pitești pe A1, nu vor mai intra în București, vor ocoli în regim de autostradă Bucureștiul, mergând spre Constanța.”
Întrebat despre întârzierea lucrărilor pe acest lot, directorul CNAIR a menționat că termenul contractual este decembrie 2023, dar există revendicări ale antreprenorului pentru extensie de timp, unele fiind respinse, iar altele fiind în analiză.
Stadiul lucrărilor pe celelalte segmente din A0
Autostrada care înconjoară Capitala are 100 de kilometri și va fi gata spre toamna lui 2026. Lucrările continuă la segmentul dintre Joița și Corbeanca, contractat de o companie italiană. Întregul segment din A0 Sud, de aproximativ 51 de kilometri, este încă în construcție. Segmentul de șosea dintre DN3 și A2, pe care lucrează un constructor român, ar putea fi inaugurat toamna aceasta, deși termenul contractual de finalizare este prevăzut pentru 2026.
Tot anul viitor ar putea fi dat în folosință și segmentul dintre DN2 și DN3, pe care lucrează un constructor din China, cu termen de finalizare în noiembrie 2025.