Starbucks lansează spații de lectură pentru pasionații de cărți
Lanțul de cafenele Starbucks a introdus “săli de lectură” gratuite în unele dintre cafenelele sale din China, urmând o inițiativă menită să crească numărul de consumatori pe a doua mare piață a companiei. Sălile de lectură au fost deschise deja în provincia Guangdong, unde există milioane de tineri muncitori, conform unui comunicat publicat pe contul oficial de Weibo al Starbucks China.
Folosit de către clienți fără a fi nevoie să cumpere nimic, acest serviciu vine în contextul intensificării concurenței interne, conform Bloomberg. Starbucks își propune să relanseze vânzările pe fondul competiției intense din partea rivalilor locali, care oferă prețuri mai mici, și a popularității în creștere a lanțurilor de ceainării chinezești.
Sub conducerea noului director pentru China, Molly Liu, strategia Starbucks din China se îndepărtează de politicile aplicate în SUA, unde clienții trebuie să cumpere un produs pentru a putea folosi spațiile cafenelei. Starbucks China a decis să extindă lista produselor, adăugând opțiuni fără zahăr și ceaiuri populare, a redus prețurile la unele băuturi și a extins opțiunile de personalizare a comenzilor. Utilizarea sălilor de lectură nu are o limită de timp și nu necesită rezervare.
În plus, au fost înființate zone cu cărți donate, inițiativă ce se așteaptă să contribuie la creșterea traficului și a veniturilor. Jessica Gleeson, fost director la Starbucks China, afirmă că “Starbucks caută modalități prin care să creeze experiențe fun pentru consumatorii din Generația Z”, subliniind că activitățile in-store aduc noi clienți și consolidează relația cu comunitatea.