Start la înscrieri pentru Rabla 2025: Noutăți esențiale în acest an
Azi începe sesiunea de înscriere pentru producători în cadrul Programului Rabla Auto. Perioada de înscriere este stabilită între 30 aprilie, ora 10:00, și 7 mai 2025, ora 23:59. Validarea producătorilor se va realiza prin aplicația disponibilă pe site-ul Administrației Fondului pentru Mediu (AFM).
Florin Bănică, președintele AFM, a anunțat că, în acest an, înscrierea solicitanților persoane fizice se va face exclusiv prin aplicația informatică, fără implicarea producătorilor auto. De asemenea, o modificare importantă este excluderea de la finanțare a autovehiculelor echipate cu motoare diesel. Perioada de monitorizare a fost extinsă la 18 luni pentru a urmări mai atent îndeplinirea obiectivelor programului.
Valoarea ecotichetului
Valoarea ecotichetului se va distribui astfel:
- 37.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen;
- 15.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou plug-in hibrid sau a unei motociclete electrice;
- 12.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou cu motor hibrid;
- 10.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou cu motor termic (inclusiv GPL/GNC) sau a unei motociclete;
- 120.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou plug-in hibrid sau pur electric de către instituțiile publice și unitățile administrativ-teritoriale.
Documentele necesare pentru validarea producătorului
Dosarul de validare a producătorului trebuie să conțină următoarele documente:
- Cererea de validare a producătorului, completată integral prin tehnoredactare și semnată de reprezentantul legal al solicitantului sau de împuternicitul acestuia, cu semnătură electronică calificată;
- Actul de identitate al reprezentantului legal;
- Actul de reprezentare/împuternicire al reprezentantului legal;
- Certificatul constatator emis de oficiul registrului comerțului, nu mai vechi de 30 de zile;
- Actul doveditor al calității de constructor de autovehicule, importator sau reprezentant autorizat;
- Certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele producătorului;
- Certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale;
- Certificatul de atestare fiscală privind obligațiile la Fondul pentru mediu;
- Dovada deschiderii contului la Trezoreria Statului.