Strategii inteligente pentru a naviga în siguranță bankingul mobil fără griji
Tentativele de fraude bancare s-au înmulțit în ultimii ani, pe măsură ce a crescut digitalizarea serviciilor. Utilizatorii se pot proteja, însă, cu o serie de măsuri simple, dar eficiente, pentru a rămâne mereu în siguranță atunci când fac banking de pe telefon.
În aplicația BT Pay a Băncii Transilvania, riscurile sau problemele de securitate ce pot apărea în operațiuni realizate prin telefon se pot rezolva direct din aplicație, fără a fi nevoie de asistența unui funcționar bancar sau de deplasare în agenții.
În fiecare zi, utilizatorii de mobile banking efectuează numeroase operațiuni rapide, dar care pot implica și riscuri de fraudă: plăți de facturi, online shopping, trimiteri de bani, retrageri din conturile de economii, asigurări încheiate de urgență etc.
Măsuri de protecție disponibile în BT Pay
O parte dintre măsurile de protecție vizează siguranța cardului. Astfel, în cazul în care clientul și-a pierdut cardul sau i-a fost furat, acesta poate fi blocat în câteva secunde direct din aplicație, prevenind utilizarea sa de către terți. Tot din BT Pay, utilizatorul poate solicita reemiterea unui nou card pentru a avea acces în continuare la banii proprii.
O măsură obișnuită de protecție este stabilirea unor limite pentru tranzacții. Utilizatorii pot modifica aceste limite în funcție de nevoile lor, atât pentru numărul de tranzacții, cât și pentru sumele de retragere de la ATM, plăți cu cardul sau plăți online. În aplicație, utilizatorii pot vizualiza oricând datele cardului (numărul, data expirării și codul CVV) și le pot copia pentru shopping online.
Fiecare plată efectuată online este aprobată tot online direct din BT Pay, ceea ce elimină riscul unor tranzacții neautorizate. Utilizatorii pot consulta un istoric al tranzacțiilor și pot descărca un extras de cont pentru o evidență a acestora.
Protecție suplimentară pentru tranzacții online
O protecție suplimentară este asigurată pentru încheierea abonamentelor online, care pot include plăți recurente. În aceste cazuri, un card virtual în euro, dolari sau lei poate fi obținut tot în BT Pay, având rolul de card de back up.
În cazul remiterilor de bani, utilizatorii pot salva în aplicația bancară codurile IBAN ale beneficiarilor frecventi, asigurându-se astfel că numele beneficiarului coincide mereu cu IBAN-ul introdus. Dacă apar discrepanțe, banca va semnaliza problema și va solicita clientului să verifice datele beneficiarului.
O recomandare esențială pentru toți utilizatorii este activarea aprobării plăților online, opțiune disponibilă în secțiunea Setări Card, care oferă un plus de siguranță la cumpărăturile online.
Soluții digitale pentru retrageri de cash
Chiar dacă bankingul se realizează din ce în ce mai mult în mediul digital, pot apărea situații în care clientul are nevoie de cash. Dacă un utilizator are nevoie urgentă de numerar, dar nu are cardul la el, aplicația BT Pay permite retragerea de bani folosind opțiunea „Retrage numerar”.
Cu un cod generat din BT Pay, utilizatorul poate retrage cash de la un ATM al Băncii Transilvania, în limita a 500 lei/tranzacție, cu un maximum de 3 coduri/zi/card. De asemenea, suma maximă trimisă este de 300.000 lei, iar majorarea acestei limite se poate realiza printr-un apel la Call Center-ul băncii.
Pentru a beneficia de toate funcționalitățile aplicației de mobile banking, Banca Transilvania recomandă utilizarea versiunii actualizate a BT Pay.