Tesla, găsită parțial responsabilă pentru un accident mortal cu pilot automat
Un juriu din Florida a stabilit că Tesla este parțial responsabilă pentru un accident mortal din 2019, în care o mașină Model S, utilizând sistemul de pilot automat, a ucis un pieton și a rănit grav un altul. Compania lui Elon Musk va plăti daune totale de peste 320 de milioane de dolari.
Accidentul a avut loc în 2019, iar șoferul folosea sistemul Autopilot al Tesla. Reclamanții au argumentat că software-ul de asistență ar fi trebuit să alerteze șoferul și să activeze frânele înainte de accident. Juriul a stabilit că Tesla este parțial responsabilă, în ciuda susținerii companiei că șoferul a fost singurul vinovat, promițând să facă apel.
Avocatul reclamantului a declarat: „Tesla a conceput Autopilot doar pentru autostrăzi cu acces controlat, dar a ales în mod deliberat să nu împiedice șoferii să îl utilizeze în alte părți, la fel cum Elon Musk a spus lumii că Autopilot conduce mai bine decât oamenii.”
Familia tânărului de 22 de ani, care a decedat în accident, a dat în judecată Tesla în 2019. Iubitul ei, Dillon Angulo, a suferit răni pe viață și a fost, de asemenea, implicat în proces. Instanța a aflat că șoferul a pierdut controlul vehiculului în timp ce își căuta telefonul, ceea ce a dus la coliziunea cu un SUV parcat. Cele două victime se aflau pe stradă, în apropiere, și software-ul Autopilot nu a frânat la timp pentru a preveni accidentul.
Juriul a acordat daune compensatorii de 129 de milioane de dolari și daune punitive de 200 de milioane de dolari pentru a descuraja Tesla de la comportamente dăunătoare în viitor. Tesla a reacționat, spunând că verdictul este greșit și că afectează siguranța auto, punând în pericol eforturile de a dezvolta tehnologii care salvează vieți. Compania a subliniat că probele de la proces au arătat că șoferul a fost singurul vinovat, depășind limita de viteză și anihilând funcția Autopilot în timp ce căuta telefonul.
Într-un alt context, la începutul anului, Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a anunțat deschiderea unei anchete asupra a 2,6 milioane de vehicule Tesla, din cauza funcției de conducere la distanță. Această funcție, denumită Smart Summon, permite utilizatorilor să își deplaseze mașinile de la distanță, venind către proprietar sau către o locație aleasă.