Înalta Curte analizează recursul în casație pentru Vlad Pascu
Înalta Curte de Casație și Justiție se va pronunța marți asupra cererii de recurs în casație depusă de avocații lui Vlad Matei Pascu. Acesta a fost condamnat definitiv de Curtea de Apel Constanța la 10 ani de închisoare pentru ucidere din culpă, vătămare corporală din culpă, părăsirea locului accidentului și conducerea unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe, în urma accidentului din august 2023, soldat cu doi morți și trei răniți. Prin această cale extraordinară de atac, Pascu speră să obțină o reducere a pedepsei. Decizia instanței supreme va fi definitivă.
Curtea de Apel Constanța a menținut, în 21 august, decizia instanței de fond care l-a condamnat pe tânăr la 10 ani de închisoare. Instanța a subliniat că pedepsele nu vor suferi modificări față de hotărârea Judecătoriei Mangalia, având în vedere necesitatea unei reacții severe a statului împotriva comportamentelor periculoase în trafic, care conduc la pierderi de vieți omenești, vătămări corporale și prejudicii materiale importante. De asemenea, instanța a constatat că nu s-a putut demonstra că Vlad Pascu ar fi acționat cu intenția de a ucide, accidentul având un caracter imprevizibil.
Accidentul în urma căruia doi tineri au murit, iar alți trei au fost răniți grav a avut loc în dimineața de 19 august 2023, pe DN 39, între Vama Veche și 2 Mai. Vlad Pascu, conducând cu viteză, a intrat într-un grup de persoane care circulau pe marginea drumului. După producerea accidentului, Pascu a părăsit locul faptei, fiind găsit ulterior de polițiști în Vama Veche. Testarea cu aparatul drugtest a indicat prezența cocainei, amfetaminei și metamfetaminei în organismul său. A fost reținut și ulterior arestat preventiv.
În 11 octombrie 2023, Vlad Pascu a fost trimis în judecată de procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Mangalia, iar procesul a început patru luni mai târziu. Curtea de Apel Constanța a pronunțat decizia definitivă în cazul lui Vlad Matei Pascu la doi ani și două zile de la producerea accidentului. Instanța a explicat că pedepsele aplicate nu au fost modificate, având în vedere că reacția de apărare a statului împotriva comportamentelor periculoase în trafic trebuie să fie severă, proporțională cu urmările produse, în scop de prevenție și exemplaritate.

