Transformarea radicală a Gării de Nord: O privire asupra viitorului zonei!
Consilierii municipali ai capitalei au aprobat un protocol de asociere între Primăria Sectorului 1, Ministerul Transporturilor, Metrorex și CFR SA pentru regenerarea urbană a zonei Gării de Nord. Această inițiativă va duce la o schimbare profundă în Gara de Nord, vizând regenerarea urbană a zonei, dezvoltarea nodului intermodal și crearea de noi spații verzi.
Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, a discutat recent cu Primarul General Stelian Bujduveanu și primarul Sectorului 1, George Tuță, despre planurile de reconfigurare a Gării de Nord. El a subliniat că soluția finală va fi aleasă printr-un concurs internațional de soluții. “M-a bucurat astăzi prezența Primarului General al Municipiului București – Stelian Bujduveanu și a Primarului Sectorului 1 – George Tuță, alături de colegii mei din minister, într-o întâlnire de lucru la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Tema principală a discuțiilor a vizat dezvoltarea conceptului de intermodalitate a Gării de Nord, ca parte a unui amplu proces de modernizare și regenerare urbană”, a afirmat ministrul.
În cadrul întâlnirii, Primăria Municipiului București a prezentat o propunere preliminară de reconfigurare a Gării de Nord, care va constitui baza pentru colaborarea interinstituțională. “Această propunere vizează regenerarea urbană a zonei, dezvoltarea nodului intermodal și crearea de noi spații verzi. Soluția finală de dezvoltare va fi selectată printr-un concurs internațional de soluții și va sta la baza elaborării documentațiilor tehnice necesare”, a adăugat Ciprian Șerban.
Ministrul Transporturilor a menționat, de asemenea, că au convenit asupra necesității elaborării unui protocol care să integreze proiectele majore în derulare pentru o bună desfășurare a implementării, inclusiv regenerarea urbană a Gării de Nord și a nodului intermodal, proiectul Drumurilor Radiale și Trenul Metropolitan București. “Această colaborare interinstituțională reprezintă un pas important pentru dezvoltarea Bucureștiului, modernizarea infrastructurii de transport și pentru transformarea Gării de Nord într-un nod intermodal european, adaptat nevoilor de mobilitate ale Capitalei”, a concluzionat Ciprian Șerban.