Turcia finalizează ultimele detalii pentru inaugurarea noului viaduct de pe Autostrada Sibiu – Pitești
Constructorii turci au început pregătirile pentru demararea lucrărilor la viaductul cu numărul cinci, situat la intrarea în primul tunel de pe lotul 2 al autostrăzii Sibiu – Pitești. Recent, prima din cele 96 de grinzi ale viaductului de la Boița a fost transportată în șantierul secțiunii 2 a autostrăzii. Asocierea de constructori turci, Mapa-Cengiz, produce aceste grinzi în propria fabrică.
Pentru toate structurile de pe secțiunea 2 (Boița-Cornetu) sunt planificate 1059 de grinzi de beton, cu lungimi între 32,3 m și 40 m. Pe această secțiune, care are o lungime de 31,33 km, vor fi construite 48 de poduri, pasaje și viaducte. Lucrările la lotul 2 al autostrăzii Sibiu-Pitești, inclusiv la Viaductul Boița, avansează rapid, constructorii lucrând chiar și duminica.
Se observă o creștere a numărului de muncitori în șantier, unde se lucrează atât la fundațiile viaductului, cât și la edificarea culeilor și pilelor. Utilajele au început decopertarea startului vegetal din viitorul nod Boița, iar lucrările de consolidare a bretelei de coborâre de pe autostradă continuă.
Constructorul are la dispoziție 36 de luni pentru execuția lucrărilor pe toate cele patru tronsoane ale autostrăzii Sibiu – Făgăraș, care este compusă din:
- Tronsonul 1: Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) – Avrig – Mârșa (DJ105G) – 14,25 km
- Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1) – 19,92 km
- Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – 17,61 km
- Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș – 16,26 km și drum de legătură cu DN1 (5,6 km)
Pe lotul 4 al autostrăzii Sibiu – Făgăraș, se vor construi două noduri rutiere (la Sâmbăta și la Făgăraș), două poduri de peste 160 de m deschidere și un Centru de Întreținere. Contractul, în valoare de 1,19 miliarde de lei (fără TVA), prevede 12 luni pentru proiectare (termen ce expiră în ianuarie 2025) și 36 de luni pentru execuție.
Antreprenorul turc Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS estimează că va avea nevoie de aproximativ 1.000 de oameni pentru acest proiect, iar o tabără din containere modulare a fost deja amenajată pentru cazarea muncitorilor. Constructorii sunt dispuși să ofere salarii de până la 9.000 de lei net pentru un muncitor cu experiență.
Autostrada Sibiu Făgăraș, cu o lungime de 68 de kilometri, va prelua din traficul aglomerat de pe DN1 și este prevăzută cu 7 noduri rutiere și 12 viaducte.