Umbrărescu mobilizează 400 de muncitori pentru finalizarea Autostrăzii Bucureștiului
Ritm bun de lucru pe șantierul lotului 4 al A0 Nord. Antreprenorul UMB Spedition este mobilizat cu 400 de muncitori și 180 de utilaje, iar stadiul fizic pe întreg șantierul (4,47 km) este de 67%, conform autorităților. Cea mai dificilă structură de pe acest lot este podul peste lacul Cernica, cu o lungime de 1274 m, situat într-o arie protejată, conform Acordului de Mediu emis în martie 2024. La pod s-au terminat forajele piloților, iar săptămâna viitoare vor fi finalizate și radierele.
În prezent, se lucrează la umpluturi de pământ și balast la culeele de la pasajul peste DJ301, precum și la șanțuri și rigole. De asemenea, se execută lucrări de armare, cofrare a plăcilor de beton și montare a parapetului la pasajul peste CF.
Dacă antreprenorul va menține mobilizarea și ritmul actual, lucrările ar putea fi finalizate în această toamnă, mai devreme decât termenul contractual, care este stabilit pentru februarie 2026. Valoarea contractului este de 312,63 milioane de lei, fără TVA, iar sursa de finanțare provine din Programul Transport (PT).
Recent au început lucrările de aplicare a marcajelor rutiere pe lotul 3 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Sud, iar lucrările de semnalizare rutieră verticală sunt, de asemenea, în desfășurare. Este din ce în ce mai clar că acest lot ar putea fi dat în trafic până la sfârșitul lunii mai.
Lucrările la Autostrada Bucureștiului sunt estimate a fi finalizate în decursul acestui an, până în luna decembrie, etapizat. Ministrul Transporturilor a transmis recent detalii despre avansarea lucrărilor pe lotul 1 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord, unde execuția a început în luna curentă.
Lotul 4 al A0 Nord face joncțiunea cu Autostrada București – Constanța (A2) prin nodul rutier de la A0 x A2, iar termenul de finalizare contractual este primăvara anului 2026. Având în vedere capacitatea de mobilizare a antreprenorului, se estimează că acest lot ar putea fi finalizat chiar la sfârșitul acestui an.