Umbrărescu mobilizează aproape 200 de muncitori pentru „Tunelurile destinate urșilor”
Constructorul român Umbrărescu a realizat, până în prezent, forarea a peste 150 metri în tunelul rutier dintre Margina și Holdea, parte a autostrăzii Lugoj – Deva (A1), care are o lungime totală de 2,13 km. În acest moment, pe șantier sunt mobilizate peste 400 de utilaje și mai mult de 180 de muncitori.
Lucrările au început la un an de la primirea autorizației de construire, iar echipele lucrează intens la terasamentul pe segmentul la sol și la pilonii segmentului suspendat, cu muncitori care continuă să lucreze inclusiv duminica. Pe șantierul lotului 2 A1 Lugoj – Deva, autoritățile au raportat prezența a 700 de muncitori și circa 300 de utilaje, lucrările desfășurându-se atât la tuneluri, cât și la terasamente și structuri.
Sectorul de autostradă Margina – Holdea este compus din două secțiuni: secțiunea E (9,13 km), unde se construiește tunelul forat, format din două galerii pe sens, fiecare având o lungime de aproximativ 2,12 km, și secțiunea D, cu o lungime de 4 km, unde se finalizează lucrările din contractul anterior.
Ministerul Transporturilor a anunțat că echipele UMB și partenerul bosniac Euro-Asfalt lucrează la portalurile de acces/ieșire ale tunelurilor de pe sectorul Margina – Holdea al autostrăzii A1. Aceste structuri vor fi unice în România datorită deschiderii mari de intrare în tuneluri, permițând accesul direct de pe autostradă pe două benzi și banda de urgență, având o lățime de 11,35 metri/sens.
Lucrările la tunelul 1 vor începe prin forarea pe o lungime de 75 de centimetri sau maxim 1 metru, folosind „umbrele de țevi” înclinate, cu o lungime de 15 metri și o suprapunere de 4 metri. La fiecare 75 centimetri de forare, se montează plase, se introduc ancore și se injectează beton special sub presiune, asigurându-se măsuri de siguranță pentru muncitori, cu specialiști în geologie prezenți pe șantier.
Principalele lucrări ce vor fi realizate includ aproape 10 km lungime, 3 viaducte, 2 pasaje, 23 podețe, un Centru de Întreținere și Coordonare și 2 tuneluri cu o lungime totală de 2,13 km, formate din câte două galerii unidirecționale. Realizarea acestor tuneluri a fost impusă prin acordul de mediu, având scopul de a evita problemele de stabilitate și de a minimiza impactul negativ asupra mediului, păstrând intacte culoarele de tranzit pentru mamiferele mari în zona de legătură între masivele Carpaților Occidentali.