Un viitor curat: ținta PMI pentru următorii cinci ani
În primul trimestru al anului 2025, veniturile obținute de Philip Morris International (PMI) provin în proporție de 42% din vânzarea produselor alternative cu nicotină, un progres remarcabil pentru obiectivul companiei de a asigura un viitor fără fum, fără riscurile aduse prin arderea țigărilor clasice.
PMI, compania lider pe piața produselor pe bază de tutun, a stabilit un prag important pentru o schimbare semnificativă în domeniul sănătății publice: cel puțin două treimi din profitul companiei să provină din comercializarea produselor fără ardere. Aceasta înseamnă că țigările își pregătesc tranziția de la rafturile magazinelor la vitrinele de muzeu.
Evenimentul Technovation – Smoke-free by PMI, organizat la centrul de cercetare și dezvoltare al Philip Morris International din Elveția, a demonstrat încă o dată că inovația produselor pe bază de nicotină aduce beneficii consumatorilor tipici de tutun. În acest context, Stefano Volpetti, președinte SFP Inhaled Products & Chief Consumer Officer, a discutat despre planurile de viitor ale companiei. „Suntem foarte dedicați acestei misiuni, până la punctul în care am investit deja 14 miliarde de dolari în dezvoltarea, proiectarea și comercializarea alternativelor fără fum,” a declarat acesta.
Strategia companiei se bazează pe oferirea posibilității de a alege între alternative care încurajează renunțarea la țigări, cu scopul de a convinge cât mai mulți fumători să abandoneze procesul de ardere în administrarea nicotinei. PMI pune la dispoziție un portofoliu de alternative fără fum, care include trei categorii: tutun încălzit, e-vapor și produse pentru uz oral. Totuși, factorul cheie care lipsește pentru implementarea completă a acestei strategii este legislația care să permită fumătorilor accesul la alternativele fără fum.
Produsele fără fum nu reprezintă o simplă inovație, ci una care a necesitat ani de zile de dedicare, investiții și avansare tehnologică. Produsele alternative fără fum oferite de PMI sunt comercializate în 92 de state, înregistrând anul trecut 38% din vânzările totale ale companiei, iar în 23 dintre piețe, vânzările produselor alternative au reprezentat peste 50% din vânzări.