Volkswagen lansează un sistem inovator de asistență auto în China, avansat de inteligența artificială
Volkswagen a finalizat dezvoltarea unui nou sistem de tehnologie de asistență de siguranță a șoferului (ADAS), care este primul dezvoltat intern de companie și se bazează pe inteligența artificială. Sistemul a fost produs de divizia din China a VW Group, care colaborează îndeaproape cu parteneri chinezi.
Volkswagen China a prezentat primul ADAS susținut de inteligența artificială, dedicat viitoarei generații de vehicule electrice inteligente. La dezvoltarea sistemului au contribuit specialiștii CARIAD din China, alături de cei de la CARIZON, în unitatea de R&D creată special pentru acest scop. Programatorii au utilizat platforma inteligentă de date bazată pe inteligența artificială GAIA, reușind să atingă un nivel de conducere automatizată cunoscut sub denumirea de Level 2++, care reprezintă un avans semnificativ față de Level 2, conform definiției SAE.
Noul ADAS va permite dezvoltarea ulterioară către Level 3, tehnologie de conducere cu adevărat autonomă. Tehnologia a fost concepută având în vedere traficul complex din China, integrând capacități avansate de machine learning și un sistem de calcul puternic (SoC). Sistemul GAIA are un comportament predictiv asemănător celui uman, anticipând situațiile periculoase înainte ca acestea să apară.
Volkswagen va prezenta noul sistem de asistență la Salonul Auto din Shanghai, iar acesta va echipa viitoarele automobile electrice pe care grupul le va lansa. Primul automobil dotat cu noul ADAS va fi lansat în acest an, iar de anul viitor va fi disponibil pe toate modelele dezvoltate pe platforma CMP, dedicată pieței chineze.
Este esențial pentru Volkswagen să utilizeze tehnologii avansate pe modelele vândute în China pentru a menține un nivel ridicat de competitivitate față de rivalii chinezi. În prezent, un sfert din automobilele noi vândute pe piața chineză sunt echipate cu sisteme de asistență Level 2, iar estimările sugerează că până în 2030, 80% dintre acestea vor utiliza Level 2+.
Cu ajutorul Level 2++, sistemele de asistență sunt capabile să răspundă în siguranță nu doar pe autostrăzi, ci și în diverse scenarii de trafic urban. CARIZON, partenerul strategic care a colaborat cu VW la dezvoltarea noului sistem, este un joint-venture între CARIAD și Horizon Robotics, o companie chineză specializată în sisteme avansate de conducere automată.
Volkswagen a declarat că peste 500 de experți în software au lucrat la noul sistem timp de 18 luni, un termen semnificativ mai scurt decât cel uzual alocat în Europa pentru astfel de proiecte. Ralf Brandstätter, șeful Volkswagen China, a afirmat că sistemul a fost dezvoltat la „viteza Chinei”, adaptat nevoilor clienților chinezi și că va stabili un nou reper pe piață pentru performanța de conducere, siguranță și calitate.
Grupul VW va prezenta la Salonul Auto din Shanghai mai multe modele complet noi dezvoltate pentru China, atât de la marca VW, cât și de la Audi, care își propune să recupereze terenul pierdut în fața rivalilor chinezi.