Volvo își întărește echipa de conducere cu doi noi lideri
CEO-ul Volvo Cars, Hakan Samuelsson, a numit doi directori noi în încercarea de a redresa compania suedeză, care a înregistrat un declin neașteptat în ultimele luni, din cauza scăderii vânzărilor de mașini electrice și a majorării tarifelor din SUA.
Erik Severinson, anterior director de produs și strategie al Volvo, va ocupa funcția de Chief Commercial Officer. Severinson are o experiență vastă în companie, având activitate atât în zona de finanțe, cât și în cea de strategie. În noua sa funcție, el va conduce un proces amplu de reorganizare a echipei comerciale, care va include desemnarea de noi regiuni de vânzări și lideri de linii de produs, raportând direct la el. Scopul reorganizării este de a îmbunătăți oferta pentru clienți, de a asigura gama de produse potrivită pentru fiecare regiune și de a oferi performanțe comerciale mai puternice.
Michael Fleiss a fost numit Director de Strategie și Produs, preluând funcția lui Severinson. Fleiss a ocupat anterior o poziție de conducere în cadrul Aurobay, companie specializată în producția de motoare, parte a grupului Geely. Aurobay a fost integrată în Horse Powertrain, companie în care Renault Group este acționar, incluzând structuri din România ale Dacia.
Hakan Samuelsson a declarat: „Sunt foarte încântat să-l primesc pe Erik în acest nou rol și să-l primesc înapoi pe Michael la Volvo Cars. Erik și Michael au o vastă experiență și aduc o înțelegere profundă a companiei și clienților noștri, a strategiei și operațiunilor. Schimbările pe care le facem vor consolida Volvo Cars în acest moment crucial pentru companie și industrie.”
Erik Severinson a subliniat importanța apropierii echipelor regionale, de produs și comerciale, pentru a oferi o ofertă convingătoare fiecărui client, consolidând astfel poziția Volvo Cars ca marcă globală centrată pe client.
Volvo a înregistrat în iulie a cincea lună consecutivă de scăderi ale vânzărilor, cu o scădere de -14% raportat la iulie 2024. Pe segmentul electric, declinul este și mai abrupt, de -26%, cu doar 10.500 de vehicule livrate. Vânzările hibride plug-in au scăzut cu 17 procente, de la 13.749 unități la 11.461 în iulie acest an. După primele șapte luni ale anului, vânzările Volvo Cars sunt mai mici cu 10% față de cele din 2024, cu o scădere de 42.000 de vehicule, la un volum vândut de 403.053 unități. Pe segmentul complet electric, scăderea este de -23%.
Hakan Samuelsson, care a condus renașterea Volvo după achiziția de către holdingul chinez Geely, a revenit în acest an în funcția de CEO, după demisia lui Jim Rowan, și a început un proces de restructurare care implică și câteva mii de concedieri.