Expansiunea Volkswagen în prima parte a anului
Grupul Volkswagen a înregistrat o expansiune semnificativă în prima jumătate a anului, depășind dificultățile din anul precedent. Compania a încheiat semestrul cu o tendință de creștere pe majoritatea piețelor și în diverse segmente ale gamei sale de vehicule. Singurul sector care continuă să întâmpine dificultăți este cel al mărcilor premium, Audi având în continuare probleme de adaptare.
În primele șase luni ale anului, Volkswagen a vândut 4,4 milioane de vehicule, înregistrând o creștere ușoară de 1,3% față de anul anterior. Cu excepția Chinei, unde declinul s-a redus la -2,3%, și a Americii de Nord, cu o scădere de 6,7% din cauza tarifelor vamale majorate, toate celelalte piețe regionale au raportat creșteri. Europa a redevenit cea mai mare piață pentru grup, cu 1,69 milioane de vehicule vândute, în timp ce Europa Centrală și de Est a contribuit cu 273.600 de vehicule, având o creștere de 8,5%. În America de Nord, vânzările au totalizat 461.000 de vehicule, iar în China s-au ridicat la 1,31 milioane de unități. America de Sud, Asia-Pacific și Orientul Mijlociu plus Africa au avut, de asemenea, o evoluție pozitivă.
Un aspect notabil este creșterea vânzărilor de vehicule complet electrice, care au ajuns la 465.500 de unități în primele șase luni, ceea ce reprezintă o creștere de 47% față de anul anterior, adică aproape 250.000 de vehicule în plus. Astfel, ponderea vehiculelor electrice (BEV) a crescut la 11% din totalul vânzărilor grupului. În Europa, acest segment a înregistrat o creștere de 89%, ajungând la o cotă de piață de 28%. De asemenea, vehiculele hibride plug-in (PHEV) au avut un avans de 41%, cu un volum de 192.300 unități.
Cele mai vândute modele electrice ale grupului au fost VW ID.4/ID.5, cu 84.900 unități, urmate de VW ID.3 cu 60.700 unități și Audi Q4 e-tron cu 44.600 unități.
Din perspectiva unităților de business, grupul de mărci Core (VW, Skoda, SEAT/Cupra și VW Comerciale) a crescut cu aproape 4%, atingând 3,31 milioane de vehicule, cu peste 120.000 de unități vândute în plus. Skoda a avut o revenire accelerată, cu o creștere de 18,7% în trimestrul al doilea și 13,6% pe parcursul celor șase luni. Marca de bază, VW, a înregistrat un avans de 4,5%, contribuind cu circa 100.000 de vehicule în plus la creșterea grupului de mărci, totalizând 2,32 milioane de vehicule vândute.
În contrast, grupul de mărci Progressive, care include Audi, Bentley, Lamborghini și Porsche, a continuat să se confrunte cu dificultăți, raportând o scădere de -5,9% și un volum de 783.500 de unități, cu 100.000 de unități mai puțin decât anul trecut. Audi este principalul responsabil pentru această situație, din cauza unei game îmbătrânite și a întârziatelor lansări ale modelelor. Bentley a vândut 4.900 de mașini, înregistrând o scădere de 11%, iar Porsche a raportat o scădere de 6,1%, cu aproape 10.000 de vehicule mai puțin, în mare parte din cauza declinului pe piața din China.
De asemenea, în sectorul camioanelor, grupul Traton a avut rezultate mai puțin favorabile, cu scăderi pentru mărcile MAN, Scania și Navistar; singura creștere fiind înregistrată de VW Truck&Bus. Volumul total de camioane și autobuze vândute de grupul Volkswagen a fost de 153.200 de unități, cu 4,3% mai puține decât în anul anterior.