Modificări la tarifele pentru bagaje anunțate de Wizz Air
Călătoria cu avionul va deveni mai costisitoare dacă propunerea eurodeputaților de a interzice companiilor aeriene să perceapă taxe pentru bagajele mici de mână va fi adoptată, avertizează Wizz Air. Compania aeriană maghiară low-cost își exprimă opoziția față de această măsură, care ar afecta libertatea comercială și ar conduce la creșterea prețurilor biletelor pentru milioane de călători.
Reprezentanții Wizz Air susțin că, dacă propunerea ar fi implementată, companiile aeriene ar fi obligate să includă costul bagajului de mână în prețul inițial al biletului, indiferent de necesitatea pasagerilor de a utiliza acest serviciu. Aceasta ar reduce transparența prețurilor și ar elimina opțiunea consumatorilor de a alege, obligându-i să plătească pentru servicii pe care nu le-ar utiliza.
De asemenea, compania avertizează că măsura ar putea duce la prelungirea timpilor de îmbarcare, în special pentru transportatorii ultra low-cost, cum este Wizz Air, care operează cu timpi de rotație ai aeronavelor foarte eficienți, de 30 de minute. Aceasta ar submina eficiența operațională și modelul low-cost care face călătoria cu avionul accesibilă în Europa.
Eurodeputații discută o inițiativă care ar permite călătorilor să aducă în cabina avionului un obiect personal, cum ar fi o geantă sau un rucsac, și un bagaj de mână de până la șapte kilograme, fără taxe suplimentare. Această măsură este destinată să scutească pasagerii de „costuri suplimentare nejustificate”, conform declarațiilor lui Matteo Ricci, eurodeputat de centru-stânga și principal susținător al propunerii.
Industria aviatică, inclusiv asociația Airlines for Europe (A4E), se opune vehement propunerii, afirmând că aceasta va duce la o creștere a prețurilor biletelor de avion, afectând în mod special călătorii cu bagaje ușoare. Ourania Georgoutsakou, directorul general al A4E, a subliniat că impunerea unui bagaj de cabină obligatoriu obligă pasagerii să plătească pentru servicii pe care nu le doresc sau de care nu au nevoie.
Propunerea, care vizează toate zborurile din sau către Uniunea Europeană, face parte dintr-un pachet de modificări ale normelor privind drepturile pasagerilor, propus de Comisia Europeană. Comisia pentru transport a votat, de asemenea, introducerea unui formular comun pentru cererile de compensare și rambursare, precum și o listă definită de circumstanțe extraordinare în care companiile aeriene pot refuza cererile de rambursare. Aceste propuneri vor fi supuse votului în plenul Parlamentului European și pot suferi modificări, având nevoie de aprobarea statelor membre înainte de a putea intra în vigoare.