Xiaomi își face debutul pe piața românească cu un nou magazin
Gigantul chinez Xiaomi a lansat în România o firmă proprie dedicată activităților de comerț cu amănuntul al echipamentului informatic și de telecomunicații. La finele primului trimestru al acestui an, Xiaomi ocupa locul al doilea în topul vânzărilor de smartphone-uri, cu o cotă de piață de 19%. În al doilea trimestru, compania a coborât pe locul al treilea, fiind depășită de Apple și Samsung.
Pe lângă activitatea din domeniul smartphone-urilor, Xiaomi își extinde operațiunile și în industria auto, anunțând recent că va începe să vândă vehicule electrice în Europa începând cu 2027. Recent, a fost publicată o anchetă referitoare la practicile comerciale ale mărcii auto Xiaomi Motors, după ce mai mulți clienți au sesizat că li se cere plata integrală a mașinilor în avans, sub amenințarea scoaterii din producție.
Profitul net ajustat al companiei a crescut cu 75,4% față de anul precedent, atingând 10,8 miliarde RMB (1,29 miliarde euro). Xiaomi se așteaptă să încheie anul 2025 cu o creștere a veniturilor de peste 30%, susținută de extinderea afacerii sale auto și de consolidarea poziției pe piața globală a smartphone-urilor.
Compania s-a lansat ca producător de automobile în segmentul sport, având ca obiectiv competiția cu mărci europene de prestigiu, precum Porsche, dar cu prețuri mult mai accesibile. În luna iulie, Xiaomi a raportat vânzări de peste 30.000 de vehicule, înregistrând cea mai bună lună de la lansarea sa din aprilie 2024. Pentru acest an, compania își propune un volum de 350.000 de vehicule vândute.