YouTube îmbrățișează inteligența artificială pentru a scoate în evidență cele mai pertinente rezultate ale căutărilor
O versiune similară a funcționalității AI Overviews din motorul de căutare Google va fi implementată în YouTube, având însă mai multe restricții. Paginile cu rezultate la căutările realizate pe YouTube vor afișa, în partea de sus a ecranului, un carusel compus din trei elemente: un clip video pe toată lățimea paginii, o listă cu alternative sub acesta și o descriere textuală ca răspuns la căutare. Generat folosind inteligența artificială, caruselul va avea rolul de a oferi un răspuns rapid și succint la căutări, scutind utilizatorii de navigarea prin liste lungi de rezultate.
Funcționalitate disponibilă cu restricții
Funcționalitatea este disponibilă doar pentru unii dintre abonații Premium din Statele Unite și este limitată la trei categorii de căutări: cumpărături, călătorii și „chestii de făcut” într-un anumit loc. De asemenea, aceasta a fost implementată doar în aplicațiile mobile de YouTube și are în vedere doar clipurile în limba engleză.
Testare și impact
YouTube urmărește să testeze noua facilitate înainte de a extinde accesul. Rămâne de văzut ce impact va avea aceasta asupra creatorilor de conținut, având în vedere că funcționalitatea similară din Google a afectat deja traficul organic al site-urilor.