ZTE, gigantul chinez, își propune să își multiplice prezența pe piața românească
Compania chineză ZTE, unul dintre cei mai mari jucători mondiali în producția de telefoane mobile, își propune să își dubleze cota de piață în România, de la aproximativ 2% la 4%, în următoarele 12 luni, conform declarațiilor lui Florin Vlad, Terminal Sales Director la ZTE Corporation.
„Avem o țintă de creștere a vânzărilor de 100% în următoarele 12-18 luni, vrem să ajungem la dublarea vânzărilor în România. Acum avem undeva la 2% și vrem să ajungem la 4-5% în privința cotei de piață în următoarele 12-18 luni. Pas cu pas vrem să ne consolidăm poziția și să ajungem în Top 5”, a declarat Vlad.
Reprezentantul companiei a subliniat că atingerea acestui obiectiv va depinde de colaborarea cu retailerii din România. „Momentan suntem doar în online și colaborăm doar cu operatorul mobil Telekom Romania Mobile Communications. Pe retail offline suntem prezenți doar în rețeaua Carrefour și avem discuții deschise cu Altex și Flanco. Intrarea în cele două rețele ne va ajuta, cu siguranță, la atingerea obiectivului de cotă de piață în următoarele 12 luni, având o expunere foarte bună. Altex și Flanco sunt jucători mari”, a afirmat Vlad.
În iulie 2024, ZTE a revenit pe piața locală de smartphone-uri, odată cu lansarea noii game nubi, creată pentru a răspunde nevoilor diverse ale consumatorilor moderni.
Piața locală a telefoanelor a scăzut în 2023 față de 2022, dar a crescut în 2024 față de 2023. În T1 2025, numărul vânzărilor a scăzut, însă valoric piața a rămas constantă comparativ cu anul anterior, indicând vânzarea unor telefoane mai scumpe. Până la finele acestui an, se estimează o scădere de 3% în privința numărului de unități vândute și de 5-10% în privința valorii. Anul trecut, în România au fost livrate aproximativ 4 milioane de telefoane, dar s-au vândut circa 3,7 milioane. Valoric, piața telefoanelor se ridică la aproximativ 900 milioane de euro, cu un preț mediu de retail de 200-250 euro/bucată.
Înființată în 1985, ZTE a devenit un nume cunoscut pe plan mondial pe segmentul consumer, deși inițial compania era specializată în furnizarea de echipamente pentru operatorii telecom.