Consiliul Concurenței analizează dificultățile agricultorilor români în vânzarea cărnii de porc
Consiliul Concurenței a anunțat pe 22 decembrie că a inițiat un studiu amplu pentru a identifica obstacolele care împiedică fermierii români să comercializeze carnea de porc. Această acțiune a fost motivată de creșterea importurilor de carne de porc și de scăderea exporturilor, conform declarațiilor președintelui Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu.
„Analizăm întregul lanț – de la fermă, la abator, procesare și până la retail – pentru a stabili ce măsuri pot stimula diversitatea produselor de pe raft și, implicit, prețuri mai accesibile pentru consumatori”, a declarat Chirițoiu.
Autoritatea a solicitat informații de la companiile din domeniu și de la instituțiile publice și a lansat un apel public pentru toți producătorii de carne și produse din carne de porc. În cazul în care se vor identifica blocaje sau infracțiuni, acestea vor fi sancționate.
„Autoritatea invită producătorii de carne de porc și produsele din carne de porc (în special mici producători/fermieri) și procesatorii, precum și orice altă parte interesată, să transmită date, informații și/sau documente pe care le consideră relevante, la adresa sectoriala.cp@consiliulconcurentei.ro”, se menționează în comunicatul Consiliului Concurenței.
Conform datelor Institutului Național de Statistică, un român consumă în medie peste un kilogram și jumătate de carne de porc pe lună, iar prețurile au crescut cu 4,44% comparativ cu anul trecut, în perioada Crăciunului.

