Digital Nation lansează SARO, primul AI motivațional din educație
Digital Nation, o companie de tehnologie, a dezvoltat recent proiectul SARO, un antrenor personal pentru cei care se confruntă cu lipsa de motivație, fiind și primul AI motivațional proactiv din domeniul educațional. SARO a primit anul trecut o finanțare de 700.000 de euro de la Google și va fi implementat în licee și universități din România.
„SARO a venit din nevoia de a avea motivație și de a avea cineva care să te susțină în procesul de învățare. Am observat, formând mii de oameni, că problema nu mai este una de conținut. Problema este că oamenii nu termină procesul de învățare. 98% din cei care intră pe platforme de învățare globale renunță în primele două săptămâni, ceea ce nu are legătură cu conținutul. Profesorul care te motivează cel mai mult este cel care îți predă într-un anumit stil, deși materia este aceeași. SARO și inteligența artificială deschid o nouă oportunitate de a personaliza învățarea pentru mulți elevi”, a declarat Paul Apostol, fondator Digital Nation.
Un studiu realizat de Organizația Salvați Copii, citat de Andreea Nistor, director de dezvoltare în cadrul Digital Nation, arată că între 20 și 50% din tinerii din România se simt frecvent obosiți, furioși, triști sau neascultați. „Sistemul public de educație nu se adaptează la modul în care tinerii doresc să învețe și la stimularea atenției lor. Angajatorii cer competențe aplicabile în situații din viața reală, iar sistemul educațional trebuie să facă acest pas”, a subliniat Nistor.
În România, 42% dintre tinerii de 15 ani nu știu să scrie sau să citească, arată Andreea Nistor. „Dacă reușim să scădem acest procent la 15% până în 2030, PIB-ul României ar putea crește cu 300% în acea perioadă. Aceasta este o problemă de securitate națională care ne impactează economia și democrația”, a afirmat Nistor.
SARO va personaliza experiența de învățare, având deja rezultate semnificative. În cadrul programelor de formare, utilizatorii SARO au realizat cu 28% mai multe teme decât cei care nu au interacționat cu aplicația. De asemenea, la un eveniment organizat cu SARO a fost înregistrată o prezență cu 89% mai mare decât la un eveniment similar.
Implementarea SARO va începe la Academia de Studii Economice din București. „Valoarea anuală pe care firmele din România o pot redirecționa către ONG-uri pentru proiecte educaționale este de aproximativ 800 de milioane de euro, dar doar 8% dintre firme folosesc aceste facilități. Companiile pot sprijini educația pentru a crește angajabilitatea tinerilor”, a adăugat Nistor.
Digital Nation lucrează și la o variantă a proiectului SARO pentru companii, care va oferi angajaților remindere pentru îmbunătățirea productivității. Paul Apostol a subliniat că România are o șansă unică de a folosi inteligența artificială într-un mod profund, care poate transforma educația și crește performanțele elevilor și studenților.